چگونه سوپ پیاز فرانسوی تهیه کنیم؟

چگونه سوپ پیاز فرانسوی تهیه کنیم؟

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

سوپ ها انواع و اقسام بسیار متنوعی دارد که همه آنها بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد بنابراین در مطلب زیر طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی را برای شما عزیزان قرار داده ایم .

انواع سوپ، جزو غذاهای پرطرفدار در فصل پاییز هستند که می‌توانند گزینه مناسبی برای شام شب‌های خنک پاییزی محسوب شوند. از این رو در دستور آشپزی امروز طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی که غذایی با کالری متوسط است را به شما آموزش می‌دهیم. برای تهیه این غذا برای ۶ نفر به ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر،

۲ عدد پیاز بزرگ شیرین و خردشده، ۲ فنجان پیازچه خردشده با برگ، ۲ قاشق غذاخوری سیر خردشده، ۱ قاشق چای‌خوری آویشن، یک‌چهارم فنجان پیاز تند خرد و خشک‌شده، نصف قاشق چای‌خوری فلفل، ۳ عدد عصاره گوشت حل شده در ۳ فنجان آب، ۱ عدد کنسرو نخود یا ۴۰۰ گرم نخود پخته،

یک‌چهارم فنجان پیازکوهی یا تره فرنگی خردشده، ۶ تکه نان سبوس‌دارد و ۱ فنجان پنیر فونتینا نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا هم ابتدا باید روغن را در تابه گود و نچسبی گرم کنید. پیازهای شیرین را حدود ۶ دقیقه در آن تفت دهید. سپس، پیازچه‌ها، سیر و آویشن را هم به تابه بیفزایید و ۴ دقیقه دیگر به تفت دادن خود ادامه دهید.

بعد از افزودن پیاز گوهی و فلفل، ۲ دقیقه دیگر هم مواد را تفت دهید. کنسرو نخود و عصاره‌های حل شده گوشت را داخل تابه بریزید و بعد از جوش آمدن آب آن، حرارت را کم کنید و ۳ دقیقه اجازه دهید تا طعم مواد به خورد یکدیگر برود. بعد از خاموش کردن حرارت، پیاز تند و خشک را به سوپ خود اضافه کنید. نان‌های سبوس‌دار را کف ۶ ظرف بچینید.

پنیر را روی نان‌ها بپاشید و این سوپ متفاوت را روی نان و پنیر بریزید و آن را به‌صورت گرم سرو کنید. هر وعده از این غذا حدود ۳۷۴ کیلوکالری انرژی، ۱۰ گرم چربی، ۲۰ میلی‌گرم کلسترول، ۴۸ گرم کربوهیدرات، ۱۸ گرم پروتئین، ۶ گرم فیبر، ۵۹۱ میلی‌گرم سدیم و ۵۵۵ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم، فولات و پتاسیم را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *