چگونه فریتای پیاز و سبزیجات را برای صبحانه طبخ کنیم؟

چگونه فریتای پیاز و سبزیجات را برای صبحانه طبخ کنیم؟

طرز تهیه فریتای سیب زمینی بهمراه آویشن

در مطلب زیر طرز تهیه یک صبحانه بسیار خوشمزه و عالی را برای شما عزیزان قرار داده ایم این صبحانه فریتای سیب زمینی بهمراه آویشن می باشد که در زیر طرز تهیه آن را برایتان قرار داده ایم.

فریتا، نوعی غذا یا بهتر بگوییم، صبحانه ایتالیایی و بر پایه تخم‌مرغ است که در دستور آشپزی امروز، یکی از انواع پرطرفدار آن را آموزش می‌دهیم. برای تهیه فریتای پیاز و سبزیجات برای ۱ نفر به یک فنجان پیاز خردشده، یک‌چهارم فنجان آب، ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون فرابکر،

نصف فنجان تخم‌مرغ هم‌زده (۲ عدد کوچک)، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نمک، ۲ قاشق غذاخوری سبزی معطر، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری فلفل و ۲ قاشق غذاخوری پنیر گودا نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا، ابتدا پیاز و آب جوش را به مدت ۲ دقیقه داخل تابه نچسبی بریزید تا پیازها داخل آب در حال جوش، نرم شوند.

حالا ۲ دقیقه هم درِ تابه را بردارید تا آب داخل آن بخار شود. روغن را بیفزایید و پیازها را حدود ۲ دقیقه تا طلایی شدن، تفت بدهید. تخم‌مرغ‌های هم‌زده را به تابه بیفزایید. حدود یک دقیقه در تابه را بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها پف کنند. حرارت را کم کنید. نمک، فلفل و سبزی‌های معطر را روی تخم‌مرغ‌ها بپاشید. پنیر را هم روی تمام مواد بگذارید و یک قاشق چای خوری آب هم روی فریتای خود بریزید. در تابه را حدود ۲ دقیقه ببندید و اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها کاملا بپزند

و پنیر هم کمی گرم شود. هر وعده از این غذا حدود ۲۶۴ کیلوکالری انرژی، ۱۲ گرم چربی، ۱۱ میلی‌گرم کلسترول، ۱۶ گرم کربوهیدرات، ۲۲ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۶۴۲ میلی‌گرم سدیم و ۶۶۵ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *