چگونه مرغ تند با کلم بروکسل درست کنیم؟

چگونه مرغ تند با کلم بروکسل درست کنیم؟

آموزش پخت مرغ تند و کلم بروکسل

در مطلب زیر طرز پخت یک مرغ کاملا متفاوت و خوشمزه را برای شما علاقمندان به آشپزی قرار داده ایم این مرغ تند بهمراه کلم بروکسل طبخ می شود که در زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

مرغ کاری با کلم بروکسل، غذایی با طعمی کاملا جذاب و متفاوت است که می‌توان به‌عنوان ناهاری کامل و مفصل در برنامه غذایی از آن استفاده کرد. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۴۵۰ گرم کلم بروکسل (از وسط نصف‌شده)، ۴ عدد پیاز ترشی کوچک، ۱ عدد لیموی ورقه‌شده، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر،

سه‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، نصف قاشق چای‌خوری فلفل، ۲ حبه سیر، ۱ قاشق غذاخوری پودر پاپریکا، ۱ قاشق چای‌خوری پودر آویشن ۸ عدد ساق مرغ کوچک بدون پوست و استخوان نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا، ابتدا کلم‌های بروکسل نصف‌شده، پیاز ترشی خردشده، لیمو، ۲ قاشق غذاخوری از روغن و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری از نمک و فلفل را باهم مخلوط کنید.

حالا سیر، باقی نمک و فلفل، پاپریکا، آویشن و باقی روغن را مخلوط کنید و مرغ‌ها را در این مخلوط بخوابانید. مرغ‌های طعم‌دار را روی ترکیب کلم بروکسل را در ظرف نچسبی بچینید. ظرف را داخل فر که از قبل با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کرده‌اید، ‌بگذارید. دمای فر را به ۱۶۵ درجه برسانید و این خوراک را به مدت ۲۵ دقیقه در آن تنوری کنید.

هر وعده از این غذا حدود ۴۴۹ کیلوکالری انرژی، ۲۵ گرم چربی، ۲۱۹ میلی‌گرم کلسترول، ۱۴ گرم کربوهیدرات، ۴۳ گرم پروتئین، ۵ گرم فیبر، ۶۰۷ میلی‌گرم سدیم و ۹۶۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۷ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم،‌۲۳ درصد به آهن و روی، ۲۲ درصد به فولات، ۱۸ درصد به منیزیم، ۴۱ درصد به ویتامین A و ۱۴۱ درصد به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *