چگونه مرغ را با سس خامه و خردل مزه دار کنیم؟

چگونه مرغ را با سس خامه و خردل مزه دار کنیم؟

طرز تهیه مرغ با سس خردل

اگر از پختن مرغ به شیوه سنتی خسته شده اید در مطلب زیر به شما آموزش یک نوع مرغ بسیار خوشمزه ولی در عین حال پرکالری داده شده است امیدوارم که مزه این مرغ را دوست داشته باشید.

دستور آشپزی امروز ما به طرز تهیه یک نوع مرغ جدید و البته پرکالری اختصاص دارد که می‌تواند گزینه خوبی برای ناهار باشد. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۲۵۰ گرم ماکارونی ریز (۱.۵ میلی‌گرم)، ۴ عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان نازک، نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل،

نصف قاشق چای‌خوری نمک، نصف قاشق چای‌خوری فلفل، یک‌چهارم فنجان آرد سوخاری، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ عدد پیاز کوچک، نصف فنجان سرکه، نصف فنجان آب، یک‌چهارم فنجان خامه، ۲ قاشق غذاخوری سس خردل و ۲ قاشق غذاخوری پونه تازه نیاز داریم.

برای آماده کردن این غذا هم ابتدا باید ماکارونی‌ها را در آب جوش، تاحد نرم شدن بجوشانید. در حالی که ماکارونی در حال جوشیدن است،‌ مرغ‌ها را با پودر سیر و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری از نمک و فلفل طعم‌دار کنید. سپس آنها را داخل آرد سوخاری بغلتانید. سپس ۲ قاشق غذاخوری از روغن را در تابه نچسبی گرم کنید.

دو طرف مرغ‌ها را ۳ تا ۴ دقیقه در آن سرخ کنید. مرغ‌ها را از تابه خارج کنید و یک قاشق روغن باقیمانده را داخل تابه بریزید. پیاز خردشده را ۱ دقیقه در آن تفت بدهید. سرکه را بیفزایید و یک دقیقه هم آن را حرارت بدهید. آب و دو قاشق باقی‌مانده از آرد سوخاری را ترکیب کنید. آن را به تابه بیفزایید و دو دقیقه حرارت دهید.

تابه را از روی حرارت بردارید و خامه، خردل،‌ ریحان و کمی نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را هم در سس داخل تابه بیندازید و پس از یک دقیقه ترکیب مواد، آنها را در ظرفی سرو کنید و ماکارونی‌ها را هم کنارش قرار دهید. هر وعده از این غذا حدود

۴۴۷ کیلوکالری انرژی، ‌۱۶ گرم چربی، ۶۹ میلی‌گرم کلسترول، ۴۲ گرم کربوهیدرات، ۳۱ گرم پروتئین، ۶ گرم فیبر، ۴۵۶ میلی‌گرم سدیم و ۳۶۷ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم و ۱۶ درصد به آهن را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.