چگونه مرغ سیسیلی درست کنیم؟

چگونه مرغ سیسیلی درست کنیم؟

طرز تهیه مرغ سیسیلی

مرغ ها را به انواع و اقسام مختلف میتوان تهیه نمود که در مطلب زیر طرز تهیه مرغ سیسیلی را برایتان گذاشته ایم این غذا بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد. امیدوارم که از تهیه این غذا لذت ببرید.

یه بار دیگه با یه غذای خوشمزه دیگه میخوایم لذت وقت گذرونی توی آشپزخونه رو تقدیم حضورتون کنیم. این بار قراره یه غذای خیلی خیلی خوشمزه رو با همدیگه درست کنیم. یه سری غذاها هستن که از قدیم هممون بلدیم و به نوعی از مادرانمون بهمون رسیده و آروم آروم همینجوری که تویه خونه و جلوی چشم ما درست می کردن ما هم دیدیم

و خوشمون اومده و یاد گرفتیم. یه سری غذاها هم هستن که مثلاً مهمونی میریم یه جا و میبینیم که واااااایییی این چیهههه؟؟ چه غذای خوشگل و خوش رنگ و لعابی!! مزشم چقد خوبه آخههه! بعد میریم و از خانوم خونه می پرسیم که این چیه؟ چقد خوشگله! اووومممم چه بووویی هم داره…چجوری درستش کردی؟

خانم خونه هم با کلی افتخار میگه که اسم این غذا مثلاً مرغ پیلا میلا!! ( مثلاً این اسم رو گفتیم…هیچ لزومی نداره که این غذا واقعاً وجود داشته باشه ها!! گفته باشم!! 😀 ) بعد برای مهمونی های خودمون هم دوست داریم که اون غذای خوشگل و خوشمزه هه رو درست کنیم که همه بیان ازمون هم کلی تعریف کنن

و هم نحوه درست شدن این غذا رو بپرسن و در حقیقت یه پا سر آشپز خانواده حساب بشیم و اهالی فامیل بیان ازمون دستور تهیه پخت انواع غذاها رو بگیرن. خب این غذا از جمله همین غذاهای خوشمزه اس که میتونه هر خانم خونه ای رو بین همه اهالی فامیل معروف و محبوب بکنه. مرغ سیسیلی، غذایی تند و خوشمزه و بومی کشور ایتالیا است.

برای تهیه این غذا این مواد رو باید استفاده کنیم: برای ۴ نفر: ۴۵۰ گرم گوجه‌فرنگی طعم‌دارشده با سیر و روغن زیتون یک و نیم فنجان اسفناج یک‌سوم فنجان زیتون بدون هسته و خردشده ۱ قاشق غذاخوری نخودفرنگی یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز ۴ عدد سینه مرغ ۱۵۰ گرمی بدون استخوان و سرخ‌شده

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه یا سفید ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون حالا که مواد مورد نیاز برای طبخ این غذای مغذی و خوشمزه رو گفتیم، طرز درست کردن این غذا رو می گیم: طرز آماده کردن مرغ سیسیلی به این صورته که ابتدا باید گوجه‌ها، اسفناج، زیتون‌ها و نخودفرنگی را باهم ترکیب کنید. روغن را در تابه‌ای نچسب گرم کنید.

سپس این ترکیب را به‌همراه فلفل‌ها و نمک روی مرغ‌های سرخ‌شده داخل تابه بریزید. ۳ تا ۵ دقیقه اجازه دهید تا طعم مواد به خورد مرغ‌ها برود و سپس آن را سرو کنید. هر وعده از این غذا حدود ۲۱۰ کیلوکالری انرژی، ۸ گرم چربی، ۶۳ میلی‌گرم کلسترول، ۸ گرم کربوهیدرات، ۲۶ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۵۲۷ میلی‌گرم سدیم و ۴۰۱ میلی‌گرم پتاسیم دارد.

ضمن این که می‌تواند ۱۵۱ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و ۲۲ درصد به فولات، ۳۲ درصد به ویتامین C و ۱۷ درصد به منیزیم را هم تامین کند. در ضمن اگه که به سلامتی و تناسب اندامتون اهمیت میدید میتونید مقدار کالری و ارزش غذایی این غذای خوشمزه رو در مطلب مربوط به آنالیز مقدار کالری و ارزش غذایی مرغ سیسیلی مطالعه کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.