چگونه مرغ پرتقالی با دارچین و زیره درست کنیم؟

چگونه مرغ پرتقالی با دارچین و زیره درست کنیم؟

طرز تهیه مرغ پرتقالی با دارچین و زیره

در مطلب زیر طرز تهیه مرغ پرتقالی با دارچین و زیره را برایتان قرار داده ایم. این مرغ بسیار لذیذ می باشد . در ضمن با اضافه کردن آب پرتقال به این مرغ طعم فوق العاده ای می دهد.

مرغ پرتقالی با گوجه و نخود که امروز با طرز تهیه آن آشنا می‌شویم، یکی از جذاب‌ترین طعم‌های مرغ را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای طبخ این مرغ برای ۶ نفر به ۶ ران کامل بدون پوست و استخوان مرغ، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، یک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری دارچین،

یک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری زیره سبز، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ عدد پیاز متوسط، ۴۵۰ گرم گوجه‌فرنگی خردشده، ۴۵۰ گرم نخود پخته، ۱ فنجان آب مرغ کم‌نمک، ۴ قاشق غذاخوری جعفری ساطوری، ۱ عدد پرتقال حلقه‌شده و ۱ فنجان آرد سبوس‌دار یا سوخاری نیاز داریم. طرز تهیه مرغ پرتقالی هم به این صورت است

که ابتدا باید نخودهای پخته را با نمک، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری دارچین، فلفل و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری زیره سبز، طعم‌دار کنید. یک قاشق از روغن زیتون را در تابه‌ای نچسب بریزید و هر دو طرف ران‌های مرغ رادر آن سرخ کنید. با ۱ قاشق روغن باقیماند، پیازهایی که خلالی خرد کرده‌اید را تاحد سبک شدن تفت بدهید.

مابقی دارچین و زیره را به پیاز اضافه کنید و ۳۰ ثانیه تفت بدهید. گوجه، نخود طعم‌دارشده، آب مرغ، جعفری و پرتقال را به تابه پیاز اضافه کنید. حالا تکه‌های مرغ را داخل این ترکیب بگذارید و حرارت را کم کنید تا مرغ‌ها بپزند. پس از پخت، تکه‌های مرغ را آغشته به آرد و سرخ کنید و آن را به‌همراه سسی که مرغ‌ها در آن پخته‌اند، سرو کنید.

هر وعده از این غذا حدود ۴۱۷ کیلوکالری انرژی، ۱۴ گرم چربی، ۷۴ میلی‌گرم کلسترول، ۴۴ گرم کربوهیدرات، ۲۹ گرم پروتئین، ۸ گرم فیبر، ۴۵۸ میلی‌گرم سدیم و ۵۰۹ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۳۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین Cو ۲۰ درصد به آهن و ۱۸ درصد به روی را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *