چگونه معجون قالبی بادام و عسل تهیه کنیم؟

چگونه معجون قالبی بادام و عسل تهیه کنیم؟

آموزش درست کردن معجون عسل و بادام

در مطلب زیر طرز تهیه معجون عسل و بادام قالبی را بعنوان یک صبحانه مفصل برای شما عزیزان گذاشته ایم. این صبحانه ویژه دانش آموزان است که بسیار مقوی و خوشمزه می باشد.

معجون قالبی بادام و عسل، صبحانه‌ای بسیار مغذی برای بچه‌ها و افراد لاغر یا بدغذا است که می‌تواند حسابی اشتهای آنها را تحریک کند. برای تهیه این معجون برای ۸ نفر به ۱ فنجان جو دوسر، یک‌چهارم فنجان بادام خام پوست‌کنده و خردشده، یک‌چهارم فنجان مغز تخمه آفتابگردان، ۱ قاشق غذاخوری مغز بذر کتان،

۱ قاشق غذاخوری کنجد خام، ۱ فنجان جو بوداده، یک‌سوم فنجام مویز، یک‌سوم فنجان برگه زردآلوی خردشده، یک‌سوم فنجام کشمش، یک‌چهارم فنجان کره بادام زمینی، یک‌چهارم فنجان شکر، یک‌چهارم فنجان عسل، نصف قاشق چای‌خوری پودر وانیل و یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نمک نیاز داریم.

برای آماده کردن این بمب انرژی هم باید ابتدا فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن و سینی آن را چرب کنید. یک کاغذ روغنی کف سینی فر بگذارید. ابتدا جو دوسر پخته و سپس بادام‌ها، تخمه آفتابگردان، بذر کتان و کنجد را روی کاغذ روغنی بپاشید و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه این مغزها داخل فر، تنوری شوند.

حالا آنها را از فر خارج و با جو بوداده، مویز، کشمش و برگه زردآلو ترکیب کنید. در ظرف دیگری هم کره بادام زمینی، شکر، عسل، وانیل و نمک را مخلوط کنید. این مخلوط را ۲ تا ۵ دقیقه روی حرارت کم قرار دهید تا از کناره‌ها حباب بزند. پس از حباب زدن،آن را به‌سرعت به ترکیب جو و بادام و… اضافه کنید و این ترکیب را در سینی گودی که با کاغذ روغنی پوشانده شده است

بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. در نهایت، معجون خود را به شکل دلخواه‌تان برش بزنید. هر وعده از این غذا حاوی ۲۴۴ کیلوکالری انرژی، ۱۰ گرم چربی، ۳۸ گرم کربوهیدرات، ۱۵ گرم قند افزوده، ‌۵ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۷۴ میلی‌گرم سدیم و ۳۱۳ میلی‌گرم پتاسیم است. ضمن اینکه می‌تواند ۱۹ درصد از انرژی روزانه بدن به منیزیم را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *