چگونه پاستای حبوبات درست کنیم؟

چگونه پاستای حبوبات درست کنیم؟

طرز تهیه پاستای حبوبات

معمولا پاستا یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان می باشد و شما با استفاده از این ترفند بسیار مهم میتوناید با قرار دادن حبوبات در این پاستا آن را مقوی تر از قبل کنید امیدوارم که از تهیه این پاستا لذت ببرید.

دستور آشپزی امروز هم به یکی از مغذی‌ترین انواع پاستا، یعنی پاستای حبوبات برای ۴ نفر اختصاص دارد.

مواد لازم این پاستای خوش‌طعم شامل ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۲ حبه سیر خردشده، ۴-۵ عدد گوجه‌فرنگی متوسط و خردشده، نصف قاشق چای‌خوری پونه خشک، مقداری فلفل قرمز، حدود ۴۵۰ گرم لوبیا سفید و چشم‌بلبلی پخته (مخلوط)، نصف قاشق چای‌خوری نمک،

مقداری فلفل دلمه‌ای تازه برای تزئین، ۲۵۰ گرم پاستا (در شکل دلخواه)، ۴۵۰ گرم بروکلی خردشده و یک‌چهارم فنجان پنیر پارمسان می‌شود. طرز تهیه پاستای حبوبات هم به این صورت است که ابتدا باید پاستا را تاحد نرم شدن، بجوشانید. در حالی که پاستا در حال جوشیدن است،

باید تابه بزرگی را روی حرارت بگذارید. روغن را داخل آن بریزید و به‌ترتیب، سیر، گوجه فرنگی، پونه و فلفل قرمز را به آن اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه و تا کشیده شدن آب گوجه، این مواد را تفت دهید. حالا حبوبات، نمک و فلفل دلمه‌ای یا سیاه را به سایر مواد بیفزایید. بروکلی را اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی نرم شود. پاستا را آبکش و مواد را روی آن بکشید.

سپس ظرف‌ها را با پنیر پارمسان، تزئین کنید. هر وعده از این غذا حاوی ۴۴۳ کیلوکالری انرژی، ۱۴ گرم چربی، ۵ میلی‌گرم کلسترول، ۶۷ گرم کربوهیدرات، ۲۰ گرم پروتئین، ۸ گرم فیبر، ۶۷۷ میلی‌گرم سدیم و ۶۱۷ میلی‌گرم پتاسیم است. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۱۹۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C و۱۶۰ درصد به ویتامین A و۳۱ درصد به فولات و ۳۰ درصد به آهن را تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *