چگونه پروتئین خورش کرفس بدون گوشت را افزایش دهیم؟

چگونه پروتئین خورش کرفس بدون گوشت را افزایش دهیم؟

طرز تهیه خورش کرفس بدون گوشت

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه خورش کرفس بدون گوشت شاید در ابتدا بنظر برسد این خورش بدون گوشت پروتئین کافی در آن یافت نمی شود ولی اینطور نیست میتوانید با روش زیر پروتئین درون این خورش را افزایش دهید.

مواد لازم برای پنج نفر:

کرفس                                                                           ۳ پیمانه خورد شده
جعفری و نعناع                                                                نیم کیلو
لوبیا چیتی                                                                     ۱ پیمانه
قارچ                                                                               ۵ عدد متوسط
نمک، ادویه ی کاری، گلپر، زیره سبز، فلفل قرمز                      به میزان لازم
روغن زیتون                                                                      به میزان لازم
لیمو عمانی                                                                      ۳عدد

طرز تهیه :
لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کرده و جداگانه حدود ۱۵ دقیقه  بپزید، ساقه کرفس ها را نگینی، نعناع و جعفری ها را نیز کاملا ریز خورد کنید ، قارچها را حلقه حلقه کرده با کرفس و سبزیهای خورد شده در قابلمه بریزید، دو لیوان آب به آنها اضافه کنید ، نمک ، ادویه ی کاری، گلپر، زیره ی سبز و فلفل قرمز را نیز بیفزایید و با حرارت ملایم حدود یک ساعت و نیم بگذارید بپزند تا خورش کاملا جا بیفتد سپس با روغن زیتون نوش جان کنید.

تمام خواص کرفس

خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم نجات می دهد.

پیشینیان کشورمان در گذشته به کرفس، اسامی دیگری نسبت می دادند و این گیاه به کرسب یا کرفش معروف بود اما با گذشت زمان این اسامی تغییر یافته و این روزها همگی آن را با نام کرفس می شناسیم. کرفس انواع متفاوتی مثل ریشه ای، برگی، دمبرگی، آبی و کرفس مشک دارد.

کرفس گیاهی از خانواده ی چتریان است و در سراسر جهان می روید. کرفس سرشار از ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و فسفر است. ویتامین های A و K، پتاسیم، منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند.

کرفس چربی اشباع شده وکلسترول بسیار پایینی دارد. این گیاه را می توان تا هفت هفته در دمای ۰ تا ۲ درجه ی سانتی گراد نگه داشت؛ گیاه در این شرایط خواص غذایی خود را حفظ می کند.

برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A  (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه کرفس منبع ویتامین هایB6,B2,B1 ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیوم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروریست. هورمونهای گیاهی موجود در گیاه کرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می دهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین ها کرفس را به معجونی تبدیل می نمایند که در حقیقت می تواند داروی هردردی باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.