چگونه کباب دو رنگ ویژه مجالس را در منزل تهیه کنیم؟

چگونه کباب دو رنگ ویژه مجالس را در منزل تهیه کنیم؟

طرز تهیه کباب دو رنگ ویژه مجالس

اگر دوست دارید که کباب هایتان شکل مجلسی تری بخود بگیرد میتواند طرز تهیه کباب دو رنگ را در مطلب زیر فرا بگیرید و بتوانید به آسانی برای مهمانی ها و مجلس مهمتان خودتان کباب دو رنگ را در منزل تهیه کنید.  و از طعم خانگی بودن کباب هایتان لذت ببرید.

مواد لازم

فیله گوساله ۸۰۰ گرم
فیله مرغ ۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
روغن زیتون ۱/۴ لیوان
ماست یا دوغ ۱/۴ لیوان
زعفران دم کرده ۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفل مقداری

 

چگونه کباب دو رنگ ویژه مجالس را در منزل تهیه کنیم؟

فیله گوساله را به شکل مستطیل شکل و درست خرد کنید و با استیک کوب بکوبید تا پهن و نازک شود. سپس تکه های گوشت را داخل کاسه ای بریزید و روغن زیتون و ۱ پیاز رنده شده را به آن اضافه و مخلوط کنید ، روی کاسه را بپوشانید و ۸ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

فیله مرغ را نیز درشت برش بزنید و بکوبید تا پهن شود. تکه های مرغ را داخل کاسه ای بریزید و ۱ پیاز خرد شده ، ماست یا دوغ ، زعفران دم کرده ، نمک و فلفل را به آن اضافه و مخلوط کنید. سپس روی کاسه را بپوشانید و ۲ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

پس از این مدت زمان فیله های گوشت را روی سطح کار قرار دهید ، روی هر تکه گوشت تکه ای مرغ قرار دهید و گوشت را رول کنید و با خلال دندان در جای خود محکم کنید. به همین صورت تمام رول ها را آماده کنید و به سیخ بکشید. سپس روی کباب پز یا درون فر کباب کنید.

پس از آماده شدن کباب ها مقداری کره ذوب شده روی آنها بریزید و همراه با برنج ، نان ، ماست ، سالاد ، گوجه کبابی و … سرو کنید.

برای: ۸ نفر
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : انواع کباب و کوفته
مواد لازم : پیاز, روغن زیتون, زعفران, گوشت, ماست, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.