چگونه یک آش انار بسیار خوشمزه پاییزی درست کنیم؟

چگونه یک آش انار بسیار خوشمزه پاییزی درست کنیم؟

طرز تهیه آش انار پاییزی

انار یکی از میوه های بسیار عالی و پرخواص میباشد و با فرا رسیدن پاییز و وجود انارهای قرمز میتوانید غذاهای خوشمزه و ویارانه های عالی نظیر آش انار تهیه کنید و یک عصرانه عالی را برای خود تهیه کنید.

مواد لازم

برنج ۱ لیوان
سبزی آش ( تره.جعفری.گشنیز.نعناع ) ۱ کیلو
لپه نصف لیوان
دانه انار ۲ کیلو
پیاز سرخ کرده ۴ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده نیم کیلو
گلپر ۲ قاشق غذاخوری
روغن ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

چگونه یک آش انار بسیار خوشمزه پاییزی درست کنیم؟

لپه را با پیاز سرخ کرده و ۵ لیوان آب و کمی نمک و فلفل درون ان بریزید و بگذارید تا لپه کمی بپزد. سپس برنج شسته شده را داخل لپه هایی که کمی پخته شده بریزید و اجازه دهید برنج کاملا بپزد.

گوشت چرخ کرده را با ۲ پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل مخلوط کرده و قلقلی درست کنید و پس از سرخ کردن داخل آش بریزید.

سبزی را تمیز کرده و بشویید و خرد کنید سپس به مایه آش اضافه نمائید و بگذاریم آهسته بجوشد تا آش جا بیفتد ، باید برنج آش کاملا بپزد و لعاب بیندازد.

دانه های انار را داخل آش بریزید و در انتها گلپر را اضافه کنید. برای سرو کردن آش را در ظرف ریخته و با کمی دانه انار روی ان را تزئین کنید.

نکته ها : میتوانید روی اش را با نعناع داغ تزئین کنید ( ۱ قاشق سوپخوری نعناع خشک نرم را با ۳ قاشق سوپخوری روغن کمی روی حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ ان کمی تغییر کند اما مراقب باشید نعنا نسوزد ). میزان له شدن مواد بستگی به خودتان دارد ، میتوانید مواد را تا حدی که له شوند نیز بپزید.

بجای دانه های انار از رب انار نیز میتوانید استفاده کنید و در اینصورت بجای ۲ کیلو دانه انار از نصف پیمانه رب انار استفاده کنید ، انار هرچه ترش تر باشد اش شما خوشمزه تر خواهد شد.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۲۴۰ دقیقه
وعده: شام, عصرانه, نهار


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *