چگونه یک سالاد یونانی با مرغ آماده کنیم؟

چگونه یک سالاد یونانی با مرغ آماده کنیم؟

آموزش پخت سالاد یونانی با مرغ

در مطلب زیر طرز تهیه یکی از پرطرفدارترین سالاد های جهان را برایتان قرار داده ایم . شما می توانید از سالاد یونانی بهمراه مرغ در وعده شام یا عصرانه استفاده کنید امیدوارم که از تهیه این سالاد بسیار خوشمزه راضی باشید.

سالاد یونانی با مرغ، یکی از پرطرفدارترین و مغذی‌ترین سالادهای تابستانی برای وعده شام یا عصرانه در بین اروپایی‌ها است. مواد لازم برای تهیه این سالاد شامل یک‌سوم فنجان سرکه سیب، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ قاشق غذاخوری شوید تازه ساطوری، ۱ قاشق چای‌خوری پودر سیر،

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، ۶ فنجان کاهوی ترد خردشده، دو و نیم فنجان مرغ پخته و نگینی خردشده، ۲ عدد گوجه‌فرنگی متوسط و خردشده، ۱ عدد خیار متوسط بدون پوست و خردشده، نصف فنجان پیاز قرمز خردشده، نصف فنجان زیتون سیاه خردشده و نصف فنجان پنیر چدار رنده‌شده می‌شود.

برای آماده کردن این سالاد یونانی باید ابتدا سرکه، روغن، شوید، پودر سیر، نمک و فلفل را در ظرف بزرگی با هم مخلوط کنید. سپس، کاهو، مرغ، گوجه‌فرنگی، خیار، پیاز، زیتون و پنیر فتا را به آن بیفزایید. مواد را به‌آرامی هم بزنید تا طعم یکدستی بگیرند. هر وعده از این سالاد (حدود ۳ فنجان) حاوی ۳۴۳ کیلوکالری انرژی،

۱۸ گرم چربی، ۸۹ میلی‌گرم کلسترول،۱۱ گرم کربوهیدرات، ۳۱ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۶۱۹ میلی‌گرم سدیم و ۶۵۹ میلی‌گرم پتاسیم است. ضمن اینکه می‌تواند ۱۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A، ۴۵ درصد به ویتامین C، ۳۱ درصد به فولات، ۱۹ درصد به پتاسیم و ۱۵ درصد به کلسیم را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.