چگونه یک سوپ بروکلی و پنیر تهیه کنیم؟

چگونه یک سوپ بروکلی و پنیر تهیه کنیم؟

آموزش درست کردن سوپ بروکلی و پنیر

در مطلب زیر طرز تهیه یک سوپ بسیار خوشمزه و پرخاصیت بنام سوپ بروکلی و پنیر را برایتان قرار داده ایم این سوپ بسیار خوشمزه می باشد و بهمراه پنیر جدار تهیه می گردد این سوپ را میتوان بعنوان یک پیش غذای بسیار فوق العاده استفاده نمود که طرز تهیه کامل آن و همچنین خواص کلم بروکلی را بطور کامل توضیح داده ایم.

مواد لازم

کلم بروکلی خرد شده ۲۵۰ گرم
آب مرغ ۳ لیوان
مارگارین یا کره ۶ قاشق
پیاز متوسط ریز شده ۱عدد
آرد نصف لیوان
شیرپر چرب ۲ لیوان
پنیر چدار  ۸۰۰ گرم
نمک و فلفل به میزان دلخواه

سوپ بروکلی با پنیر چدار

طرز تهیه: کلم بروکلی را تا تقریبا ۲۰ دقیقه در آب مرغ بپزید. کره یا ماگارین را روی حرات ملایم در یک تابه آب کنید و پیازها را در آن خوب تفت دهید. آرد را به پیاز ها اضافه کنید و خوب بهم بزنید. کم کم شیر را به آرد و پیاز اضافه کنید.مخلوط شیری را به سوپ بروکلی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سوپ یکنواخت شود. در نهایت پنیر را در سوپ بریزید و بگذارید تا درون آن کاملا ذوب شود. نمک و فلفل را به مقدار دلخواه به سوپ اضافه کنید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۴۵ دقیقه
وعده: پیش غذا, شام

خواص کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است به طوری که در هر ۱۰۰ گرم کلم بروکلی، ۹۰ گرم آب و ۲.۵ گرم فیبر وجود دارد. مقدار بالای آب موجود در کلم بروکلی باعث پایین بودن میزان کالری آن شده است به گونه ای که یک فنجان کلم بروکلی پخته شده تنها دارای ۵ کالری انرژی است.

فیبر موجود در کلم بروکلی نیز به کاهش وزن کمک می کند زیرا با جذب آب حجم آن افزایش می یابد و باعث ایجاد احساس سیری می شود و با کاهش سرعت فرآیند گوارش سیری طولانی مدت را برای شما به ارمغان می آورد. نتایج یک بررسی که در سال ۲۰۱۲ به چاپ رسید نشان می دهد که فیبر خوراکی ترشح هورمون «گرلین» ،که باعث ایجاد احساس گرسنگی در انسان می شود، را به تاخیر می اندازد.

بنابراین اگر که به دنبال کاهش وزن هستید می توانید حساب ویژه ای بر روی کلم بروکلی باز کنید زیرا با میزان کالری محدود گرسنگی شما را رفع کرده و باعث سیری طولانی مدتتان می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.