چگونه یک سوپ خوشمزه بروکلی و پنیر کم کالری درست کنیم؟

چگونه یک سوپ خوشمزه بروکلی و پنیر کم کالری درست کنیم؟

طرز تهیه سوپ بروکلی و پنیر

در مطلب زیر طرز تهیه سوپ بسیار خوشمزه بروکلی بهمراه پنیر را برایتان قرار دادهایم این سوپ بسیار خوشمزه و کم کالری می باشد و از آن میتوانید بعنوان یک شام سبک استفاده کنید.

سوپ بروکلی و پنیر، غذایی سبک و ساده برای وعده شام در شب‌های آغازین پاییز است. برای تهیه این غذا برای ۶ نفر به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ عدد پیاز بزرگ خردشده، یک عدد هویج بزرگ خردشده، ۲ ساقه کرفس خردشده، ۱ عدد سیب‌زمینی بزرگ پوست‌کنده و خردشده،

۲ حبه سیر رنده‌شده، ۱ قاشق غذاخوری آرد سبوس‌دار، نصف قاشق چای‌خوری پودر خردل، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری فلفل، ۲ عدد عصاره سبزیجات، ۲۵۰ گرم پروکلی ریزشده، ۴ لیوان آب، یک فنجان پنیر چدار، نصف فنجان خامه و یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نمک نیاز داریم. برای آماده کردن

این سوپ هم ابتدا روغن را در قابلمه بزرگی گرم کنید. پیاز، هویج و کرفس را به ظرف بیفزایید و ۶ دقیقه آنها را تفت دهید. سپس، سیب‌زمینی و سیر را بیفزایید و ۲ دقیقه به تفت دادن خود ادامه دهید. آرد، پودر خردل و فلفل را هم به ظرف بیفزایید و ۲ دقیقه دیگر هم مواد را با یکدیگر تفت دهید.

حالا عصاره سبزیجات، بروکلی و آب را هم داخل ظرف بریزید و پس از جوش آمدن آب، شعله را کم کنید و اجازه دهید تا سوپ شما غلیظ شود. درنهایت، پنیر چدار، نمک و خامه را هم داخل سوپ بریزید و پس از ۲ دقیقه حرارت دیدن و آب شدن پنیر، سوپ را سرو کنید.

هر وعده از این سوپ حدود ۲۰۵ کیلوکالری انرژی، ۹ گرم چربی، ۲۱ میلی‌گرم کلسترول، ۲۳ گرم کربوهیدرات، ۹ گرم پروتئین، ۴ گرم فیبر، ۵۰۸ میلی‌گرم سدیم و ۴۳۶ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۶۱ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C و ۶۴ درصد به ویتامین A و ۳۴ درصد به کلسیم را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.