چگونه یک مرغ سوخاری تند و خوشمزه درست کنیم؟

چگونه یک مرغ سوخاری تند و خوشمزه درست کنیم؟

طرز تهیه مرغ سوخاری تند

معمولا مرغ سوخاری یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاها در نزد کودکان و بزرگسالان می باشد بنابراین در مطلب زیر طرز تهیه مرغ سوخاری البته از نوع تند آن را برایتان قرار داده ایم.

برای تهیه مرغ سوخاری تند به نصف فنجان کره، ۱ قاشق چای‌خوری سس خردل، ۲ حبه سیر رنده‌شده، ۱ قاشق چای‌خوری سس فلفل،

۴ عدد ساق مرغ بدون پوست، نصف فنجان آرد سبوس‌دار، ۲ قاشق غذاخوری کنجد، یک و نیم قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا، ۱ قاشق چای‌خوری پودر آویشن، ۱ قاشق چای‌خوری بیکینگ‌پودر، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نمک، مقداری فلفل و کمی روغن زیتون مخصوص سرخ کردن نیاز داریم.

برای تهیه این غذا، ابتدا کره، سس خردل، سیر و سس فلفل را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. ساق‌های مرغ را داخل آن بچینید. حداقل ۳۰ و حداکثر ۸ ساعت، این مواد را داخل یخچال بگذارید تا طعم سس به خورد مرغ‌ها برود. فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. یک برگه آلومینیومی را با کمی روغن زیتون، چرب کنید.

حالا آرد سبوس‌دار، کنجد، پودر پاپریکا، پودر آویشن،‌ بیکینگ پودر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. مرغ‌ها را از سس خارج و آغشته به این ترکیبات آردی جدید کنید. روی مرغ‌ها کمی روغن زیتون اسپری کنید و آنها را داخل فویل قرار دهید. فویل‌ها را دورن فر بگذارید و اجازه دهید حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه، ساق‌ها بپزندو طلایی شوند.

هر کدام از این ساق‌های سوخاری حاوی ۲۲۴ کیلوکالری انرژی، ۷ گرم چربی، ۱۳۰ میلی‌گرم کلسترول، ۵ گرم کربوهیدرات، ۳۴ گرم پروتئین، ۱ گرم فیبر، ۲۳۷ میلی‌گرم سدیم و ۴۰۰ میلی‌گرم پتاسیم است. ضمن اینکه می‌تواند ۲۴ درصد از نیاز روزانه بدن به روی را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *