کاربردهای مختلف هولاهوپ

کاربردهای مختلف هولاهوپ

برخی ترفندهای آموزشی می توانند برای یادگیری برخی اصول رفتاری در کودکان مناسب باشند از جمله می توانیم به حلقه هولاهوپ اشاره کنیم. هولاهوپ می تواند به یادآوری حریم خصوصی دیگران به کودک موثر باشد، معنای فضای شخصی و حریم خصوصی را با روش های بصری می توانید به فرزندتان بیاموزید.

پدرها و مادرها می‌توانند از درس‌های آموزشی بصری کمک بگیرند تا به کودک نشان بدهند که فضای شخصی هر فرد چه معنایی دارد. برای این کار می‌توان از هولاهوپ (حلقه لاغری) استفاده کرد. ابتدا یک حلقه هولاهوپ به کودک بدهید و به او نشان بدهید که چطور خودش را در مرکز آن قرار بدهد.

وقتی که کودک راه می‌رود، به او توضیح بدهید که فضای داخل حلقه فقط به خود او اختصاص دارد و او نسبت به این فضا مسئول است. این کار به کودک یاد می‌دهدکه هر فردی دارای فضای مختص به خودش است و حق ندارد که به فضای شخصی افراد دیگر حمله کند. علاوه بر این، به کودک بگویید که فقط اعضای خانواده و دوستان می‌توانند به این فضای شخصی وارد شوند و هیچ غریبه‌ای اجازه ندارد که داخل این فضا قرار بگیرد. استفاده از عروسک‌ها برای شبیه‌سازی فضای شخصی و نوع برقراری ارتباط، می‌تواند به کودکان کمک کند.

برای این کار ابتدا باید دو عروسک را مقابل هم قرار دهید و بعد از این‌که شرایط مختلف را برای او توضیح دادید،از کودک بپرسید که آیا این فاصله در این شرایط قابل قبول است؟ مثلا اگر فقط این دو عروسک در آسانسور باشند، باید با چه فاصله‌ای نسبت به همدیگر قرار بگیرند؟ یا مثلا بپرسید که اگر نسبت این دو عروسک با هم، مادر و دختر باشد، آیا می‌توانند نزدیک‌تر بایستند؟ حتی بهتر است از جملات تعیین‌کننده برای عروسک‌ها استفاده کنید. مثلا اگر فاصله دو عروسک خیلی به هم نزدیک شد، از زبان یکی از آن‌ها بگویید: «شما در فضای شخصی من قرار گرفته‌اید، لطفا کمی عقب‌تر بایستید».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *