کاهش استرس با روش های خوراکی

کاهش استرس با روش های خوراکی

با استفاده از روش های خوراکی مناسب می توانید استرس و اضطراب را از خود دور کنید و به آرامش برسید. منشا انواع بیماری های قلبی نهفته در مشکلات روحی افراد مبتلاست. از جمله خوراکی های مفید می توانیم به ماهی سالمون و تن،چای سیاه و آجیل اشاره کنیم.

کمبود منیزیم در بدن ممکن است باعث سردرد و خستگی شود و ترکیبی با اثرات استرس ایجاد کند، که وضعیت شما را بدتر می‌کند. یک فنجان اسفناج، منیزیم مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. اگر اسفناج دوست ندارید، سبزیجات سبز برگ‌دار دیگر، منابع خوبی برای دریافت منیزیم هستند. سویا و ماهی سالمون هم منیزیم زیادی دارند.

اسید چرب امگا ۳ که در ماهی‌ سالمون و تن خیلی زیاد است، از ترشح هورمون‌های استرس جلوگیری می‌کند و از بدن در مقابل بیماری‌های قلبی، افسردگی و سندرم پیش از قاعدگی، محافظت می‌کند. برای این‌که همیشه امگا ۳ مورد نیاز بدنتان تامین شود، حداقل هفته‌ای ۲ بار ماهی بخورید.
چای سیاه می‌تواند شما را سریع‌تر از حوادث استرس‌زا دور کند. بر اساس مطالعات مختلف، کسانی که در طول ۶ هفته، روزانه ۴ فنجان چای سیاه می‌نوشند، احساس آرامش بیشتری نسبت به دیگران دارند و خیلی کم‌تر احساس استرس می‌کنند.پسته و انواع آجیل‌های دیگر، منابع خیلی خوبی از چربی‌های سالم هستند. خوردن روزانه یک مشت پسته، گردو و بادام، کلسترول را پایین می‌آورد، التهاب‌های عروق قلبی را آرام می‌کند، احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و از بدن شما در برابر اثرات منفی استرس، محافظت می‌کند. اما دقت کنید که بیش از حد آجیل نخورید، چون خیلی کالری دارند و زیاد مصرف کردنشان تاثیر خوبی ندارد.یکی از راه‌های خیلی خوب برای کاهش استرس، خوردن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب است. کلسیم می‌تواند اضطراب را کم کند و نوسانات خلقی مربوط به سندرم پیش از قاعدگی را کنترل کند. استفاده از شیر کم‌چرب خیلی بهتر از انواع دیگر است.

با مصرف مواد غذایی که در ذیل به آن‌ها اشاره شده، مابقی زندگی را با اعصابی آرام و روانی سالم ادامه دهید. بر کسی پوشیده نیست که تغذیه تأثیر چشمگیری بر خلقیات و احساسات انسان می‌گذارد. برای مثال، هنگامی که مقدار زیادی شکر تصفیه‌شده (شکر سفید) مصرف می‌کنید، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی‌حوصلگی می‌کنید. این افزایش سطح قند خون بر روی تمرکز فرد تأثیر می‌گذارد و متعاقب آن در کار و روابط او خلل وارد می‌کند.

پرهیز از خوردن این‌گونه مواد به معنای رسیدن به آخر دنیا نیست، بلکه در عوض با خوردن این مواد مفید و مغذی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، از استرس و اضطراب به دور خواهید بود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *