کاهش استرس با کمک لیمو

کاهش استرس با کمک لیمو

 

از جمله فواید و مزایای مصرف لیمو اثر آرام بخشی آن است این میوه پرخاصیت می تواند بر عملکرد مغز تاثیرات مثبتی بگذارد. همچنین برای تسکین اضطراب و تحریک‌پذیری عصبی و کاهش هورمون استرس نیز می توانید از چای بابونه کمک بگیرید.

وقتی که آشفته هستید و تمرکز ندارید، نوشیدن مقداری آب گرم با لیمو تاثیر خیلی مثبتی دارد. کم شدن آب بدن می‌تواند تمرکز شما در کارهای طولانی‌مدت را به‌شدت کاهش دهد، برای همین به‌طور کلی نوشیدن مداوم آب کار هوشمندانه و مفیدی است. اما اگر می‌خواهید تمرکزتان را خیلی بیشتر کنید، از شربت آب‌لیمو به همراه یک تکه لیموی تازه استفاده کنید.

حتی مطالعات مختلف نشان می‌دهند که بوی لیمو می‌تواند عملکرد مغز برای انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارد را بهبود ببخشد. با خوردن آب و لیموی تازه، بدن‌تان مقدار زیادی ویتامین C دریافت می‌کند که تاثیر زیادی در ساختن بیشتر نوراپی‌نفرین دارد. این ماده روی بخشی از مغز که هوشیاری انسان را کنترل می‌کند، تاثیر می‌گذارد.وقتی که استرس دارید، چای بابونه بنوشید. چای بابونه باعث تسکین اضطراب و تحریک‌پذیری عصبی می‌شود. اگر بتوانید شیر را با چای بابونه ترکیب کنید حتی تاثیر خیلی بیشتری می‌گذارد؛ چون شیر گاو حاوی نوعی چربی به‌نام اسید لینولئیک است و این ماده فشار خون مغز را افزایش می‌دهد و با اثرات هورمون استرس کروتیزول مقابله می‌کند. اضافه کردن عسل به ترکیب شیر و چای بابونه، تاثیر فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.