کاهش التهاب با روش های خوراکی

کاهش التهاب با روش های خوراکی

 

اگر می خواهید با التهاب در بدنتان مبارزه کنید ما بهترین انتخاب های خوراکی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. ادویه هایی مانند زنجبیل، زردچوبه و میوه هایی مانند انبه کمک زیادی به شما در رفع التهاب موجود در بدنتان خواهند کرد.

انبه از میوه‌های گرمسیری خاصی است که علاوه بر رنگ و طعم فوق‌العاده‌اش، توانایی قابل توجهی برای مبارزه با التهاب دارد. یکی از مطالعات انجام‌شده در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که ترکیباتی به نام پلی‌فنول که در انبه وجود دارد، می‌تواند واکنش‌های التهابی را در هر دو نوع سلول‌های سرطانی و غیر سرطانی پستان مهار کند. ضمن این‌که انبه، علاوه بر مزایای ضد التهابی بالقوه‌اش، مواد مغدی زیادی دارد، و منبع خوبی برای دریافت بیش از ۲۰ ویتامین و مواد معدنی است،مثل ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B۶، فولات و پتاسیم.زردچوبه از ادویه‌هایی به شمار می‌رود که برای مدت‌های طولانی در غذاهای هندی و طب سنتی چینی استفاده می‌شود. دانش مدرن امروزی ثابت می‌کند که ترکیب خاص موجود در زردچوبه به‌نام کورکومین، منبع غنی‌ای از خاصیت‌های دارویی دارد که می‌تواند به‌عنوان نوعی عامل ضدالتهابی قوی عمل کند. با توجه به مزایای خاصی که زردچوبه برای مبارزه با التهاب دارد، دانشمندان در حال تلاش هستند تا از این ادویه در درمان بیماری‌های خاصی مثل آرتریت روماتوئید و پسوریازیس استفاده کنند و حتی آن را برای درمان بیماری آلزایمر به کار ببرند.زنجبیل قرن‌ها است که برای درمان حالت تهوع و تسکین درد به کار می‌رود، و امروزه مطالعات جدید نشان می‌دهند

که زنجبیل توانایی ضد التهابی قابل قبولی دارد. دانشمندان در یکی از مطالعات اخیر به مقایسه تاثیر عصاره زنجبیل و دارونماها در بین بیماران مبتلا به آرتروز پرداختند و نتایج تازه‌ای به دست آوردند. بر اساس مطالعت آنان، زنجبیل به کاهش درد کمک می‌کند، و تورم مفاصل را نسبت به دارونماها تا ۴۰ درصد بیشتر کاهش می‌دهد. البته تحقیقات تازه‌ای در حال انجام است تا نقش زنجبیل در کاهش التهاب عصبی و کاهش احتمال زوال شناختی و زوال حافظه را بررسی کنند.

برای ساخت و ترمیم بدن بسیار ضروری است. منابع خوب آن قسمت های کم چرب گوشت ماکیان، ماهی و غذاهای دریایی، آجیل، حبوبات و دانه ها می باشد.

قسمت های پُرچرب گوشت قرمز در تشدید التهاب نقش دارند. همیشه در هنگام خوردن گوشت قرمز، قسمت های کم چرب و کباب شده یا پخته شده را انتخاب کنیم.

بیشتر کربوهیدرات دریافتی ما از غلات، سبزیجات و میوه ها است. بهتر است غلاتی که می خوریم غلات کامل باشد که بهترین منبع تامین فیبر است، چرا که برنامه غذایی پُر فیبر التهاب را کاهش می دهد.

سبزیجات و میوه های تازه را انتخاب کنیم. روزانه ما روی هم به پنج وعده سبزی و میوه احتیاج داریم.

انواع رنگدانه های موجود در میوه ها، مواد فیتوکمیکال با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند؛ مانند ” کورستین ” که در سیب و پیاز با پوست قرمز یافت می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.