کاهش تشنگی در روزه داری

کاهش تشنگی در روزه داری

اگر می خواهید در طول روزه داری دچار تشنگی نشوید. پیشنهاد می کنیم از توصیه های طب سنتی در این زمینه کمک بگیرید. با در پیش گرفتن برخی راهکارهای ساده می توانید از بروز تشنگی شدید پیشگیری کنید. با تقویت معده رفع تشنگی امکانپذیر خواهد بود.

یکی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد در این روزهای طولانی روزه‌داری پیش می‌آید،‌ تشنگی و عوارض ناشی از کم‌آب شدن بدن است. طب سنتی برای جلوگیری از ایجاد این مشکل،‌ چند راهکار ساده و اساسی به شرح زیر را به شما پیشنهاد می‌کند:

۱. شروع افطار بهتر است که با خرما و آب ولرم یا شیر ولرم باشد.

۲.به‌عنوان غذای ابتدای افطار، مصرف انواع سوپ‌ها توصیه می‌شود.

۳. افرادی که معده گرم و خشک دارند، می‌توانند از فرنی‌هایی که از آرد جو و روغن بادام و شکر تهیه شده است، استفاده کنند. آرد جو، مسکّن تشنگی است و مصلح آن شکر محسوب می‌شود. روغن بادام نیز رطوبت‌دهنده بدن است.

۴. حکیم محمد اعظم خان در کتاب اکسیر اعظم می‌نویسد: «کسانی که در روزه از تشنگی اذیت یابند، آب باقلا و آب نخود نباید بخورند (غذاهایی که در آن‌ها باقلا یا نخود با آب پخته شده باشد،‌ نخورند)،‌چرا که هر دو عطش‌آورند و به‌جای آن از مخلوط سرکه و روغن زیتون (به‌عنوان چاشنی غذا) استفاده کنند و اگر تشنگی شدید باشد، شربت جلاب بنوشند تا آب را به قسمت‌های مختلف بدن برساند».

۵. از جمله بهترین شربت‌ها برای رفع تشنگی در این ماه عبارت‌اند از ماء‌الشعیر، شربت لیمو، شربت نارنج یا بالنگ، شربت سکنجبین ساده، آب انواع میوه‌ها از جمله انار،‌سیب، به و گلابی،‌ علاوه بر تقویت معده و رفع تشنگی در این ماه بسیار کارآمد هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *