کاهش توانایی اطفال در یادگیری

کاهش توانایی اطفال در یادگیری

برخی اطفال از سرعت یادگیری کمتری نسبت به دیگر همسن و سالان خود برخوردار هستند و نمی توانند درس خود را به خوبی بیاموزند بهتر است از تحقیر و اظهارنظرهای منفی نسبت به آن ها خودداری کنید و مانع افزایش استرس آن ها ناشی از کاهش توانایی شان نکات درسی در یادگیری شوید.

اصلا جای تعجب ندارد که از کودک‌تان بشنوید که نمی‌خواهد امروز به مدرسه برود، مگر این‌که این وضعیت، بیشتر از حد عادی تکرار شده باشد. اگر کودک‌تان بیش از حد خواستار نرفتن به مدرسه است، شاید دلیل پنهانی وجود داشته باشد که در خانه ماندن او را توجیه می‌کند. مسائل زیادی هستند که می‌توانند باعث ایجاد استرس در مدرسه شوند،مثل امتحانات، تکالیف مدرسه، برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران و از همه بدتر قلدری کردن بعضی از بچه‌ها. به نظر متخصصان، این احتمال وجود دارد که سرعت یادگیری برخی از کودکان نسبت به بقیه کُندتر باشد و همین مساله آنان را از مدرسه رفتن فراری بدهد.

کودکان در این وضعیت خیلی سریع احساس می‌کنند که کُندذهن هستندو همین حالت آنان را تحت فشار زیادی قرار می‌دهد. تکرار این مساله درنهایت به منفی‌بافی درباره مدرسه ختم می‌شود. پسران، به‌ویژه، با این مساله مشکل دارند و این وضعیت می‌تواند روی احساس آنان درباره موضوعات دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. برخی کودکان در این شرایط می‌گویند که مریض هستند. شما به‌عنوان پدر یا مادر باید درک کنید که احساس مریض بودن می‌تواندبه دلیل استرس به وجود آمده باشد. استرس می‌تواند خودش را در قالب علائم فیزیکی مثل سردرد و درد شکمی نشان دهد. اگر این اتفاق بیش از حد تکرار شد یا در برخی موقعیت‌های خاص مثل قبل از امتحان شدت بیشتری پیدا کرد، به احتمال زیاد کودک شما با استرس مواجه است. استرس ممکن است در قالب برخی رفتارها مثل جنب‌وجوش بیش از حد یا آرام و قرار نداشتن بروز پیدا کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.