کاهش درد ناشی از سرطان

کاهش درد ناشی از سرطان

بیماران سرطانی درد زیادی را متحمل می شوند آن ها نیاز به درمان هایی برای کنترل درد می باشند. روش های مختلفی برای این افراد وجود دارد که می توانیم به طب سوزنی در این زمینه اشاره کنیم. به تازگی یافته های جدیدی برای مدیریت دردهای سرطانی ارائه داده می شود که با آن ها در این بخش آشنا خواهیم شد.

روش‌های درمانی غیرپزشکی مختلفی برای مواجهه با سرطان‌ها وجود دارند که به‌منظور مدیریت دردهای سرطانی استفاده می‌شوند. این روش‌ها عبارت‌اند از ریلکس‌کردن، بیوفیدبک، تصویرسازی ذهنی، ماساژ و هیپنوتیزم. البته روش طب سوزنی را هم باید به این مجموعه اضافه کرد. این روش درمانی باستانی چینی از سوزن‌های کوچک برای کنترل درد استفاده می‌کند و در حال حاضر تا حد زیادی پذیرفته شده است، اما فقط باید توسط متخصصان طب سوزنی انجام شود که مجوز فعالیت در این زمینه را دارند.

این روش‌های درمانی می‌توانند به‌تنهایی یا همراه با داروهای ضددرد استفاده شوند. بسیاری از فعالان حوزه بهداشت و سلامت مثل مددکاران اجتماعی، فیزیوتراپ‌ها و روان‌شناسان می‌توانند به شما کمک کنند تا نکات بیشتری درباره این روش‌های درمانی یاد بگیرید. سرطان باعث انواع دردهای دیگر مثل درد عاطفی هم می‌شود. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که اختلال اضطرابی و افسردگی،‌ درد را بدتر می‌کنند. به گفته بسیاری از بیماران، گذراندن دوره‌های مشاوره پیش متخصصان سلامت روان یا پیوستن به گروه‌های حمایت از بیماران سرطانی،نقش مهمی در مدیریت دردهای سرطانی دارند. با وجود همه این پیشرفت‌ها و گزینه‌های موجود، همچنان موانع قابل توجهی برای کنترل درد در بین بیماران سرطانی وجود دارد. نیاز به طرح‌های آموزش فشرده‌تر در زمینه مدیریت دردهای سرطانی برای فعالان حوزه پزشکی و اِعمال تغییرات در نگرش‌های اجتماعی نسبت به استفاده از داروهای مخدر برای کنترل درد، از جمله ترس بی‌پایه و اساس نسبت به معتاد شدن به آن‌ها، بخشی از همین موانع هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *