کاهش ناگهانی وزن نوزاد با آلودگی هوا

کاهش ناگهانی وزن نوزاد با آلودگی هوا

آلودگی هوا می تواند عاملی برای کاهش وزن نوزاد پس از تولد باشد، بد نیست با تاثیرات منفی و مخرب آلودگی هوا بر وزن نوزاد آشنا شوید، زنان باردار نباید در معرض ذرات معلق مضر موجود در هوا قرار بگیرند و با این کار باعث بروز ناهنجاری و کم شدن وزن نوزاد خود شوند.

محققان پکنی می‌گویند، آلودگی هوا می‌تواند تا ۲۳ گرم وزن نوزادان را هنگام زایمان کاهش دهد. براساس تحقیقاتی که بین سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ انجام شده است زنانی که در معرض آلودگی شدید در آخرین هفته بارداری‌شان هستند کودکان سبک‌ وزن‌تری در مقایسه با دیگران به دنیا می‌آورند. طبق تحقیقی که مشروح آن در مجله Environmental Health Perspective منتشر شده است، در سال ۲۰۰۸ به دلیل بازی‌های المپیک آب و هوای پکن در پایین‌ترین حد آلودگی خود قرار داشت و میزان گرد و غبار و ذرات ریز و گازهای آلاینده کمتر از میزان آن در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ بوده است. زیر نظر گرفتن ۸۳۶۷۲ زن در ۴ مجله شهری پکن نشان داد زنانی که طی ۲ هفته برگزاری بازی‌های المپیک زایمان کردند فرزندانشان در مقایسه با کسانی که در همان تاریخ در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ زایمان کردند ۲۳ گرم سنگین‌ وزنتر بوده است.

محققان آمریکایی و چینی می‌گویند آلودگی هوا اثرات مضر بسیاری بر کودکان دارد و حتی می‌تواند بر میزان جذب ریزمغذی‌ها توسط جفت در زنان باردار اثر منفی گذاشته و سبب کم‌وزنی نوزادان شود. حتی استنشاق مواد آلاینده می‌تواند بر سلول‌های جفت اثر گذاشته و سبب استرس اکسیداتیو شود و همین موضوع باعث عدم وزن‌گیری جنین می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.