کاهش وزن با مصرف میان‌ وعده‌ کم کالری

کاهش وزن با مصرف میان‌ وعده‌ کم کالری

اگر می خواهید به کاهش وزن دست پیدا کنید پیشنهاد می کنیم از هویج استفاده کنید این میان وعده بسیار کم کالری ست و می تواند تا مدت زمان زیادی شما را سیر نگه دارد سعی کنید با مصرف مواد غذایی کم حجم اشتهای خود را ثابت نگه دارید.

یکی از بهترین میان‌وعده‌هایی که می‌توانید امتحان کنید، ۸ عدد هویج کوچک خام است! شاید زیاد به نظر برسد، اما این هویج‌ها فقط ۴۰ کالری دارند! اگر تمایل داشتید می‌توانید حتی یک قاشق حمص یا ماست همراه این هویج‌ها بخورید. بافت تُرد هویج می‌تواند با هوس خوردن هله‌هوله‌ها مبارزه کند، و به دلیل فیبر زیادی که دارد باعث سیری مطلوبی می‌شود. ضمن این‌که میزان زیادی از کاروتنوئیدها و فرم‌های دیگر ویتامین A در هویج وجود دارند که می‌توانند بینایی انسان را تقویت کنند.

میوه‌های خشک‌شده، با توجه به قند افزودنی زیادی که دارند، می‌توانند واقعا رژیم غذایی را با مشکل روبه‌رو کنند. اما اگر میزان مصرف این میوه‌های خشک را کنترل کنید و با برنامه از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانند در کاهش اندازه دور کمر واقعا موثر باشند. یک‌چهارم فنجان از زغال اخته خشک‌شده حاوی ۹۴ کالری است، و بهتر است که از انواع غیرشیرین آن‌ها استفاده کنید تا سطح قند خون‌تان را تحت کنترل حفظ کنید.

مخلوط کردن انواع مختلف ملون‌ها می‌تواند طعم خوبی برای یک میان‌وعده فراهم کند، در حالی که مواد مغذی خوبی برای شما فراهم می‌کند و از این لحاظ میان‌وعده شما را مفیدتر می‌سازد. به گفته متخصصان، ملون‌ها با توجه به رنگ‌های فوق‌العاده‌ای که دارند، وقتی که به‌صورت سرد خورده می‌شوند، برای ذائقه کسانی که به خوراکی‌های شیرین علاقه دارند مناسب هستند. هر فنجان از این میوه‌ها حاوی ۴۵ تا ۶۰ کالری هستند که میزان کمی به حساب می‌آید.

اگر میان وعده هایی که می خورید بسیار پر کالری بوده و حاوی روغن، و یا قند و شکر فراوان هستند باید در خوردن آنها تجدید نظر کنید. نکته مهم در مورد میان وعده های ناسالم این است که اغلب دارای حجم کم اما کالری بسیار زیاد هستند. پس از خوردن این مواد غذایی چندان احساس سیری نکرده و خیلی زود گرسنه می ‌شوید و در نتیجه مجددا مجبور می شوید به سراغ خوردن مواد غذایی رفته و این روند سبب افزایش وزن و چاقی می شود، بنابراین سعی کنید میان وعده های خود را مدیریت کرده و مواد غذایی را به عنوان میان وعده مصرف کنید که علاوه بر کم حجم بودن شما را برای ساعتها سیر نگه دارند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.