کاهش وزن با مصرف گریپ فروت

کاهش وزن با مصرف گریپ فروت

 

گریپ فروت از بهترین میوه هایی است که در کنترل و کاهش وزن به شما کمک خواهد کرد اگر در رژیم غذایی به سر میبرید بهتر است از این میوه به عنوان میان وعده استفاده کنید البته توجه داشته باشید این میوه باعث کاهش فشار خونتان خواهد شد.

اگر وضعیت تناسب اندام و وزن‌تان انقدر بد شده است که مدام به شماره‌های ترازو نگاه می‌کنید، حتما قبل از خوردن شام از گریپ‌فروت به‌عنوان مانعی برای اشتهای زیاد استفاده کنید. خوردن میان‌وعده‌هایی مثل گریپ‌فروت که آب زیادی دارند و کالری‌شان پایین است، می‌تواند اشتها را کم‌تر کند و کالری مصرفی شما را در وعده‌های غذایی کاهش دهد.

حتی یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که خوردن گریپ‌فروت یا نوشیدن آب گریپ‌فروت باعث می‌شود که افراد ۲۵ درصد کم‌تر از همیشه غذا بخورند، و وزن کلی بدن‌شان تا ۷ درصد کمتر شود. به همین دلیل کسانی که وضعیت وزنی مناسبی ندارند، بهتر است سعی کنند خودشان را عادت دهند که هر روز قبل از شام گریپ‌فروت بخورند.

ضمن این‌که می‌توانید مقداری دارچین روی گریپ‌فروت بریزید، چون این کار باعث می‌شود که خواص این ادویه برای قند خون بهتر عمل کند و مزایای مطلوبی برای قند خون شما داشته باشد.یکی از ادویه‌هایی که فوق‌العاده برای تناسب اندام تاثیر مثبتی دارد، فلفل قرمز است. در واقع، ماده اصلی فلفل قرمز که باعث تندی آن می‌شود،‌ کپسایسین نام دارد، و بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند چربی‌های سفید را به چربی‌های قهوه‌ای تبدیل کند.

چربی قهوه‌ای یا بافت چربی قهوه‌ای واقعا از چربی سفید بهتر است، چون بدن از این چربی‌های قهوه‌ای به‌عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. ضمن این‌که داشتن چربی‌های قهوه‌ای بیشتر باعث می‌شود که حساسیت به انسولین بهبود پیدا کند، و این مسئله مانع از ذخیره بی‌رویه چربی‌ها می‌شود. می‌توانید حتی روی تخم مرغ صبحانه، مقداری فلفل قرمز بریزید؛ یا در وعده‌های غذایی مختلف از آن استفاده کنید.

جالب این که گریپ فروت سرشار از پکتین (فیبر محلول)‌ است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. وانگهی، پژوهش های اخیر حاکی از آن است که میوه ی مورد بحث، دارای مواد دیگری است که از بروز بیماری ها پیشگیری می کند.

به عنوان مثال، گریپ فروت های سرخ و صورتی، سرشار از لیکوپن هستند و این ماده، یک ماده ی آنتی اکسیدان است که به نظر می آید خطر بزرگ شدن پروستات را کاهش می دهد. محققان هنوز مکانیسم عملکرد لیکوپن را نشان نداده اند، لیکن بررسی ۶ ساله ی دانشگاه هاروارد که توسط ۴۸ هزار پزشک و سایر کارشناسان بهداشت صورت گرفت، حکایت از آن داشته است که مصرف ۱۰ وعده مواد غذایی سرشار از لیکوپن در هفته، سبب کاهش ۵۰ درصد سرطان پروستات می شود.

از دیگر مواد گیاهی موجود در گریپ فروت، می توان از اسیدفنولیک نام برد که مانع تشکیل نیتروزامین(مواد سرطان زا) بالیموندیدترپن و مونوترپن می شود. مواد مذکور موجب تولید آنزیم هایی می شوند که در جلوگیری از پیدایش سرطان اثر دارند و نیز بیوفلاوونویید که از عملکرد هورمون هایی که باعث رشد غده (تومور) می شود، جلوگیری می کند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *