کاهش چربی های اضافه بدن در هوای سرد

کاهش چربی های اضافه بدن در هوای سرد

در هوای سرد نسبت به هوای گرم چربی سوزی به مراتب سخت تر خواهد بود اگر می خواهید در هوای سرد  به تناسب اندام برسید می توانید از خوراکی های کم کالری استفاده کنید. هوس های غذایی خود را کنترل کنید و به پیاده روی صبحگاهی در روزهای پاییزی بپردازید.

یکی از نکات کلیدی و مهم برای جلوگیری از افزایش وزن در پاییز و زمستان، این است که جایگزین‌های غذایی سالمی برای خودتان پیدا کنید، تا به سمت غذاهای مضر نروید. خوردن غذاهای سالم در فصل‌های سرد سال از تابستان سخت‌تر است، چون دیگر مثل تابستان به میوه‌ها و سبزیجات تازه دسترسی نداریم.

اما این به معنای این نیست که گزینه‌های جایگزین خوشمزه و خوبی وجود ندارد. میوه‌های کم‌کالری مثل پرتقال و انواع کدوها هم کالری کمی دارند و هم طعم‌شان خوب است. ضمن این‌که نباید جو دو سر، و سوپ‌های کم‌کالری را در فصل‌های سرد سال فراموش کرد.

یکی از مطالعات Journal of Nutrition نشان می‌دهد که کمبود روی در بدن با کاهش میزان متابولیسم و سوختن کم‌تر کالری‌ها مرتبط است. به همین دلیل باید مصرف انواع غذاهای سالم که غنی از روی هستند را جدی بگیرید. این ماده مغذی در انواع مغزها، غلات سبوس‌دار و در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد.

کم شدن نور روز در فصل‌های سرد سال، باعث خسته‌تر شدن افراد می‌شود، و فعالیت انسان‌ها را کم‌تر می‌کند. روشنایی صبح زود، قوی‌ترین پتانسیل را برای تقویت انرژی انسان‌ها دارد، و به همین دلیل باید صبح‌ها پرده اتاق را کنار بزنید و حتی سعی کنید صبح‌های پاییز و زمستان قدم بزنید. ضمن این‌که نور آفتاب باعث ترشح بیشتر سروتونین در مغز می‌شود و کمک می‌کند تا هوس خوردن غذاها را کنترل کنید.

بدن در دمای مناسب به طور ایده ال کار می کند. اما زمانی که بدن سرد می شود یا ماده غذایی سردی مصرف می کند (مانند آب خیلی سرد)، بدن باید به صورت موقت میزان کالری سوزی خود را به منظور گرم نگهداشتن خود یا گرم کردن مواد سردی که مصرف کرده است بالا ببرد. لرزیدن یک نمونه کامل این مورد است.

فرایند تشکیل گرما در بدن ترموجنسیس نام دارد که افزایش آن می‌تواند سوخت و سازتان را افزایش داده و باعث سوختن کالری بیشتر شود.

وقتی در هوای سرد بدن می لرزد یا ماده غذایی سرد وارد بدن می شود، بدن با لرزیدن گرما تولید می کند، لرزیدن بدن نتیجه انقباض غیر ارادی عضلات بدن در واکنش به سرما است، در نتیجه وقتی بدن عضلات را منقبض می کند، کالری می سوزاند و در این فرایند گرما تولید می شود. اما بدن می تواند به روش های دیگری گرما تولید کند. برای مثال، یک نوع بافت چربی وجود دارد که اصطلاحاً بافت چربی قهوه ای یا به اختصار BAT نامیده می شود که به مقدار فراوان در انسان و همچنین در پستانداران که به خواب زمستانی می روند یافت می شوند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *