کاهش کلسترول بد خون با مصرف بادام

کاهش کلسترول بد خون با مصرف بادام

اگر می خواهید کلسترول بد خونتان را کاهش دهید پیشنهاد می کنیم از مصرف بادام غافل نشوید این دانه روغنی تاثیرات قابل ملاحظه ای بر کاهش چربی های اضافی بدن میگذارد و می تواند مانع ابتلای شما به امراض قلبی و عروقی شود.

اضافه کردن بادام به رژیم غذایی، باعث کاهش LDL یا کلسترول بد خون می‌شود که اهمیت زیادی دارد؛ چون افزایش سطح کلسترول بد خون،‌ پلاک‌هایی در عروق کرونری ایجاد می‌کند و در نهایت می‌تواند باعث حمله‌های قلبی شود. ضمن این‌که کاهش کلسترول بد خون با میزان بادامی که می‌خورید مرتبط است؛ به‌عبارت دیگر یعنی افزایش میزان بادام‌هایی که می‌خورید، می‌تواند مساوی باشد با کاهش بیشتر کلسترول بد خون.

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که تاثیر بادام فراتر از کاهش LDL است و این توانایی را دارد که خطر مقاومت به انسولین و خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش دهد. حتی اگر مبتلا به دیابت باشید، اضافه کردن بادام به رژیم غذایی می‌تواند حساسیت نسبت به انسولین را بهبود بخشد.ضمنا بادام می‌تواند امکان کاهش وزن را افزایش دهد. در یکی از مطالعات مشخص شد که اضافه کردن ۸۴ گرم بادام به برنامه غذایی روزانه، کاهش وزن را بهبود می‌بخشد و حتی تا ۱۴ درصد در کاهش اندازه دور کمر موثر است.

یکی از مطالعات سال ۲۰۱۵ نیز نتایج دیگری درباره تاثیر مثبت بادام بر کاهش کلسترول و چربی بدن را نشان داده است. در واقع، افرادی که روزانه ۴۲ گرم بادام می‌خورند، در عرض ۶ هفته با کاهش کلسترول بد خون تا ۵ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر مواجه می‌شوند. ضمن این‌که تجمع چربی در شکم و پاهای این افراد کمتر می‌شود.

بادام مشخصات مواد مغذی فوق العاده قابل ملاحظه را به رخ می کشد.

۱ اونس ( ۲۸ گرم ) یا تعداد انگشت شماری از بادام حاوی:

فیبر:۳.۵ گرم است.

پروتئین:۶ گرم.

چربی:۱۴ گرم (۹ تا از منو اشباع شده ).

ویتامین :E 37 % از RDA.

منگنز:۳۲ درصد از RDA.

منیزیم:۲۰٪ از RDA.

همچنین حاوی مقدار مناسبی از مس، ویتامین B2 ( ریبوفلاوین ) و فسفر است.

این مقدار بادام تنها ۱۶۱ کالری و ۲.۵ گرم کربوهیدرات قابل هضم تولید می کند.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید ۱۰ – ۱۵ ٪ از کالری بادام توسط بدن جذب نمی شود چرا که دسترسی و شکستن این چربی بیش از حد دشوار است.

بادام نیز اسید فیتیک بالایی دارد ماده ای که به مواد معدنی خاصی متصل می شود و مانع از جذب آنها است. این به این معنی است که مقدار آهن، روی و کلسیم که از بادام دریافت خواهد شد تا حدودی کاهش می یابد.

در انتها:بادام، آجیل درختی بسیار محبوب است. بادام چربی های سالم اشباع نشده بالا، فیبر، پروتئین و مواد مغذی مختلف مهمی دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.