کسب اعتماد به نفس با سلام کردن به نفس

کسب اعتماد به نفس با سلام کردن به نفس

کسب اعتماد به نفس با روش های زیر

شما میتوانید برای کسب اعتماد به نفس بیشتر از بدن خود کمک بگیرید و یکی از این روش ها میتواند این باشد که هیچ گاه دست های خود را پنهان نکنید و از دست هایتان برای حرف زدن کمک بگیرید.

روش هایی برای کسب اعتماد به نفس

سوت شروع زندگی واقعی که زده می شود،یکی می خواهد پزشک و مهندس شود، دیگری می خواهد نویسنده و شاعر و مترجم باشد،آن یکی می خواهد تصویرگری و نقاشی کند، می خواهد خیاطی یاد بگیرد، می خواهد فوتبالیست و بسکتبالیست و والیبالیست شود و… اما چرا بعضی ها هیچی نمی شوند یا آنچه می خواهند نمی شوند؟

اعتماد به نفس یکی از کلید های موفقیت در زندگی کاری و حرفه ای به حساب می آید. افرادی که اعتماد بالایی به توانایی های خود دارند در جامعه، محیط کاری یا زندگی شخصی راحت تر از سد مشکلات خود رد می شوند. اما خیلی از آدم ها به خاطر پایین بودن اعتماد به نفس شان سراغ علایقشان نمی روند و چیزی نمی شوند که واقعاً دوست دارند.

هرکس در زمینه ای خوب است و در زمینه های دیگر نه! اگر کسی کاری را بهتر از تو انجام داد، ناامید نشو و احساس شکست نکن؛ به آن به عنوان فرصتی برای یادگیری و پیشرفت نگاه کن.

اعتماد به نفس مجموعه باورها و احساسات ما، در مورد خودمان است. این که ما چگونه شخصیت خود را تعریف می کنیم، انگیزه ها، نگرش و رفتار ما را تحت تاثیر قرار می دهد و بر سازگاری عاطفی ما نیز تاثیر دارد. به بیان دیگر، اعتماد به نفس ، یعنی آن که هر نتیجه ای را که می خواهی، به دست بیاوری. این تصور در مواردی می تواند درست باشد، اما یک تعریف جهانی و درست برای همه ی آدم ها نیست. مهم نیست که آدم چه قدر بااستعداد، زرنگ، باهوش یا توانا باشد، بعضی وقت ها نمی توان همه چیز را کنترل یا پیش بینی کردبا ما همراه باشید تا نمود بیرونی این عامل را در بدن و به طور کلی زبان بدن یا بادی لنگویج بررسی کنیم. الگوی اعتماد به نفس خیلی زود در زندگی شکل می گیرد. پس از همان دوران کودکی باید به فکر باشیم.
تحقیقات نشان می دهند که افراد با اعتماد به نفس بالاتر به نسبت افرادی که اعتماد پایین تری به خود دارند به درجات بالاتری از موفقیت می رسند. اگر فکر می کنید به اندازه ی کافی اعتماد به نفس بالایی ندارید از بدن خود شروع کنید و چند تکنیک ساده اما کاربردی را یاد بگیرید. با استفاده از زبان بدن، Body Language، می توان به تمرین اعتماد به نفس پرداخت.

 

برای موفقیت لباس بپوش

کسب اعتماد به نفس

کسب اعتماد به نفس و موفقیت می تواند اعتماد به نفس را بالا ببرد. بنابراین سعی کن ضمن تلاش کردن و پشتکار داشتن، در ذهنت تصویر رسیدن به موفقیت را بسازی. این کار به خودی خود می تواند موفقیت های بیش تری برایت بیاورد.

شاید با خودت بگویی «آینده که قابل پیش بینی نیست، چه طور خودم را برای موفقیتی که نمی دانم به دست می آید یا نه، آماده کنم؟» جواب ساده است؛ مگر نه این که ما خیلی وقت ها  دقیقاً عکس همین مسیر را می رویم و به انتظار شکست می نشینیم؟ یا در یک موقعیت استرس زا و نگران کننده، اتفاق های خیلی ناخوشایند را تصور می کنیم؟

شاید فکر کنی وقتی انتظار موفقیت را نداشته باشی، دیگر ناامیدی هم در کار نخواهد بود و در صورت پیروزی، شادی غافلگیرکننده ای نصیبت خواهد شد. اما این خیلی هم درست نیست؛ چون منفی بافی موجب افت کارایی، توانایی و در نهایت پایین آمدن اعتمادبه نفست می شود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ۷ راز برای به دست آوردن اعتماد به نفس

به ضعفت سلام کن

یکی از مهم ترین دغدغه های آدمیزاد در زندگی، شناخت خود است؛ اما این شناخت راحت به دست نمی آید و تو هم یک شبه نمی توانی بفهمی که چی یا کی هستی. فهمیدن این که کدام بخش از تو، « تو » ی واقعی است و آن که کدام بخش از تو باید «تو»ی اصلی بشود، کار سختی است. برای شروع باید ضعف ها و توانایی هایت را بشناسی. خوب است فهرستی از پنج کاری که در آن ها خوب هستی و در ضمن از انجام  دادنشان لذت می بری، تهیه کنی. بعد فهرست دیگری از پنج کاری که در آن ها مهارت نداری، اما دوست داری به شکل قابل قبولی انجامشان بدهی تهیه کن. در نهایت سعی کن هرروز یک کار از فهرست اول و یک کار از فهرست دوم را انجام بدهی.

 

سر خود را بالا نگه دار

افرادی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند هیچ وقت به پایین، میز یا پای خود نگاه نمی کنند؛ همیشه سر خود را بالا نگه می دارند و مستقیم را نشانه می روند. برای تمرین این تکنیک فرض کنید که یک نفر همیشه کله ی شما را از پشت به سمت بالا می کشد.

 

دست های خود را پنهان نکن

کسب اعتماد به نفس

در حین حرف زدن و گفت و گو های خود فیگور هایی بگیرید که کف دست شما به سمت بالا اشاره کند. چنین حالتی صداقت شما را در گفتار و رفتار به مخاطب می رساند. دست های خود را هیچ وقت پنهان نکنید. قرار دادن دست ها در جیب بدترین کار است و اعتماد به نفس پایین، استرس و نگرانی شما را به مخاطب منتقل می کند. بنابراین دست های خود را همواره در معرض دید مخاطب قرار دهید. دست به سینه ایستادن هم تاثیر مشابهی چون پنهان کردن دارد و کمی غیرمودبانه به نظر می رسد.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خانم هایی که اعتماد به نفس ندارند بخوانند

ارتباط چشمی یادت نرود

ارتباط چشمی یکی از مهم ترین تکنیک هایی است که در زبان بدن کاربرد دارد که صداقت و اعتماد به نفس بالای شما را به فرد منتقل می کند. اگر این کار برای شما سخت است می توان در حین حرف زدن دو ثانیه به بینی، دو ثانیه به چشم ها، دو ثانیه به لب و دو ثانیه به کل صورت فرد خیره شد. چنین چرخشی در نگاه، شما را خسته و مخاطب را معذب نمی کند.

 

جملاتی صریح و کوتاه بیان کن

کسب اعتماد به نفس

یکی از راه های سنجش اعتماد به نفس بررسی طرز حرف زدن، لحن و انتخاب کلمات است. بنابراین حجم صدا و نوع حرف زدن شما تاثیر به سزایی در مخاطب خواهد گذاشت. برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب ماهیچه های شکم خود را به سمت داخل ببرید، بدین شکل صدا قوی تر و اعتماد به نفس شما بالاتر به نظر می رسد. در مرحله ی بعد تلاش کنید که جملاتی صریح، کوتاه و به دور از تپق بیان کنید. برای جذاب تر شدن مکالمه ی خود نیز می توان تن صدا را تغییر داد.

 

خود را مشتاق نشان بده

کسب اعتماد به نفس

اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می کنند اصلا مهم نیست، به مخاطب خود فکر کنید. بنابراین وقتی درگیر یک مکالمه هستید به جای اینکه به خود توجه داشته باشید به مخاطب خود و پیام های رد و بدل شده تمرکز کنید. در یک رابطه ی کلامی خود را مشتاق نشان دهید. خیلی مهم است که اطرافیان شما اعتماد به نفس شما را از آنچه هست بیشتر در نظر بگیرند. بنابراین با انجام یک سری تکنیک های ساده ی زبان بدن می توان به درجه ی بالاتری از اعتماد به نفس رسید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.