کشف واکسن آلزایمر بزودی

کشف واکسن آلزایمر بزودی

اختراع واکسن آلزایمر

در مطلب زیر حاوی خبر بسیار خوشایندی می باشد که دانشمندان بزودی واکسن جدیدی برای درمان بیماری آلزایمر و پیشگیری از آن صحبت شده است.

گروهی از محققان آمریکایی و استرالیایی اعلام کردند که در عرض ۳ تا ۵ سال آینده، واکسن بیماری آلزایمر می‌تواند در انسان‌ها مورد آزمایش قرار گیرد. این محققان توانسته‌اند فرمولی را کشف کنند که به‌گفته آنان، پروتئین‌های مغزی خاصی را هدف قرار می‌دهد که در ابتلا به بیماری آلزایمر و پیشرفت آن نقش دارند.

براساس گزارش مجله Scientific Reports، مسئولان این تیم تحقیقاتی توضیح داده‌اند که چطور این واکسن در موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به بیماری آلزایمر با ایمنی و اثربخشی مطلوب عمل کرده است و حتی پروتئین‌های بتا آمیلوئید و تاو را در بافت مغزی انسانی با موفقیت مورد هدف قرار داده است.

محققان، دهه‌های زیادی را در جست‌وجوی راه‌هایی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر یا درمان آن صرف کرده‌اند، اما به موفقیت‌های محدودی رسیده‌اند. با این‌حال، پروفسور پتروفسکی می‌گوید که واکسن «استثنایی» آنان از پلت‌فرم واکسن MultiTEP و Advax تشکیل شده است.

MultiTEP، آنتی‌بادی‌های زیادی برای مقابله با پروتئین‌های بتا آمیلوئید و تاو تولید می‌کند،در حالی که Advax به تقویت واکنش‌های آنتی‌بادی کمک می‌کند. استفاده از این واکسن در مدل‌های آزمایشگاهی با هیچ عارضه جانبی همراه نبوده است. محققان می‌گویند که اگر استفاده از این واکسن در ادامه آزمایش‌های پیش‌بالینی با موفقیت همراه باشد، بین ۳ تا ۵ سال آینده می‌توانند آن را بر روی انسان‌ها آزمایش کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.