کم شدن وزن با کاهش مصرف چربی ها

کم شدن وزن با کاهش مصرف چربی ها

 

برای کم کردن وزن می توانید از روش های مفیدی کمک بگیرید.  وزن انسان با عوامل مختلفی تغییر پیدا میکند مصرف چربی ها تاثیرات مستقیمی بر چاقی ما میگذارند سعی کنید از چربی های سالم کمک بگیرید و آب بیشتری بنوشید.

معمولا کسانی که در کم کردن وزن موفق عمل و وزن‌شان را در حد مطلوب حفظ می‌کنند، خودشان را مرتب وزن می‌کنند. اگر حداقل یک‌بار در هفته خودتان را با ترازو وزن کنید، توجه بیشتری به تعادل وزن‌تان خواهید داشت و بیشتر رعایت می‌کنید که وزن‌تان حفظ شود. با این‌حال نباید نگران افزایش و کاهش وزن‌تان روی ترازو باشید، چون وزن انسان‌ها در دوره‌های مختلف به‌خاطر تغییر در میزان آب بدن، تا چند کیلو تغییرات موقت می‌کند.

خیلی از افراد چاق در مورد استفاده از چربی‌ها افراط می‌کنند. این در صورتی است که فقط باید از چربی‌های اشباع‌شده پرهیز کنند. کم‌تر از ۱۰ درصد کالری‌ها از چربی‌های اشباع‌شده به دست می‌آیند. پس بهتر است به‌جای مصرف کره و محصولات غذایی فرآوری‌شده، از چربی‌های سالم و اشباع‌نشده‌ای مثل روغن زیتون، ماهی‌های آب سرد، توفو، آووکادو و مغزها و آجیل‌ها استفاده کنید.

خوردن آب، به‌خصوص قبل از خوردن غذا، در کسانی که چاق هستند احساس سیری به‌وجود می‌آورد و باعث می‌شود که کم‌تر غذا بخورند. مطالعات نشان می‌دهند کسانی که قبل از هر وعده غذایی، دو لیوان آب می‌خورند، بیشتر از دیگران وزن کم می‌کنند. بعضی از مطالعات هم نشان می‌دهند که خوردن آب سرد، متابولیسم بدن را سریع‌تر می‌کند و باعث سوختن بهتر چربی‌ها می‌شود.

اگر به فکر کم کردن چند کیلو وزن اضافه خود هستید،به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که در مدت زمان اندکی می توانند وزن زیادی را از شما کم کنند . اما در حقیقت بسیار از آنها ناسالم هستند و با پیروی زیاد از آنها، صدمات زیادی را به بدن شما وارد می کنند. پیروی از رژیمی مناسب می تواند وزن شما را کاهش داده و از برگشت دوباره شما جلوگیری کند. کم کردن هر مقداری از وزن نیازمند تغییر در نو ع زندگی و عادات زندگی است. غذاهایی وجود دارند که باید به طور کلی از رژیم غذائی حذف و یا کم شوند. ورزش را نیز باید در برنامه روزانه خود قرار دهید. تمام این کارها بسیار آسان است و شما به راحتی می توانید با گنجاندن آنها در برنامه روزانه خود به راحتی مقدار زیادی از وزن خود را کاهش دهید. از رژیم ها ی غذائی ناسالم و نامناسب خودداری کنید. عجله نکنید . چرا که با افزودن مواد غذائی حذف شده به رژیم غذائی خود،به راحتی به وزن سابق برمی گردید. وزنی که حالا دارید،می تواند تعیین کننده مقدار وزنی باشد که می خواهید کم شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *