کم کردن چربی‌های بدن در سنین بالا

کم کردن چربی‌های بدن در سنین بالا

برای کم کردن چربی‌های بدن خود در سن ۶۰ سالگلی راهکارهای موثر و مفیدی داریم که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد. انواع چربی های بدن عملکرد جداگانه ای برای آن دارند. ز جمله می توان به  چربی قهوه‌ای و سفید، و چربی زیرپوستی، احشایی، و چربی شکمی اشاره کرد.

در سنین بالای ۶۰ سال، کم کردن حجم عضلات، بافت‌های اندامی یا توده‌های استخوانی دیگر امکان‌پذیر نیست و تمرکز بر روی تغییر این موارد در بدن، تصور اشتباهی است. به‌جای آن، باید بر روی کم کردن چربی‌های بدن تمرکز کرد و تلاش کرد که این چربی‌ها را کاهش داد. مثلا خانم بالای ۶۰ سالی که قدش ۱۶۴ سانتی‌متر است، باید دور کمری در حد ۸۲ سانتی‌متر داشته باشد. یا مثلا مرد بالای ۶۰ سالی که قدش ۱۷۹ سانتی‌متر است، نباید دور کمرش بالاتر از ۸۸ سانتی‌متر شود.

یکی از نکات مهم و کلیدی برای کاهش وزن و تقویت سلامت عمومی بدن، نوشیدن مداوم آب و حفظ تعادل آب بدن است. اهمیت این مسئله حتی با افزایش سن بیشتر می‌شود. در واقع، با پیر شدن انسان، غده هیپوتالاموس (که کنترل گرسنگی و تشنگی را بر عهده دارد) نسبت به سیگنال‌های تشنگی، ضعیف عمل می‌کند. حتی بعضی از سالمندان از خوردن آب زیاد پرهیز می‌کنند تا کم‌تر مجبور شوند به دستشویی و حمام بروند؛

این مسئله به‌خصوص برای سالمندانی که مشکل پروستات دارند یا خانم‌هایی که محدودیت مثانه دارند، بیشتر اتفاق می‌افتد. اما باید بدانید که آب برای هضم درست و متابولیسم درست، فوق‌العاده مهم است و بدن حتی ممکن است نیاز بدن به آب را با گرسنگی اشتباه بگیرد و همین باعث میل به پُرخوری شود. برای این‌که آب مورد نیاز بدن را تامین کنید، می‌توانید ساعات مشخصی را برای خوردن آب تعیین کنید تا این مشکل برطرف شود.

برای اغلب ما چربی بدن چیز بدی محسوب می‌شود. چربی، از شکم برآمده مردان میانسال گرفته تا ران‌های چاق‌شده زنان، چیزی است که باعث ناراحتی ما می‌شود و باید سعی کرد با ورزش یا رژیم از شر آن خلاص شد.اما برای دانشمندان چربی کنجکاوی‌برانگیز است- و هر روز نیز بیشتر کنجکاوی آنها را تحریک می‌کنند

چربی یکی از جذاب‌ترین اندام‌های بدن است و دانشمندان تازه دارند آن را درک می‌کنند. چربی کارکردهایی بسیار بیشتر از آن چیزی دارد که قبلا تصور می‌شد.

چربی دو کارکرد عمده در بدن دارد:

  •  چربی کالری‌های اضافی دریافتی را به صورتی ایمن ذخیره می‌کند، بنابراین شما می توانید هنگام گرسنگی با سوزاندن ذخیره‌ چربی بدن انرژی لازم را به دست آورید.
  •  بافت چربی بدن هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که سوخت و ساز بدن را کنترل می‌کند.

اما این تنها تصویری کلی است؛ جزئیات بیشتری در مورد چربی مطرح است از جمله انواع گوناگون چربی- شامل چربی قهوه‌ای و سفید، و چربی زیرپوستی، احشایی، و چربی شکمی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.