کنترل احساسات با هورمون تستوسترون

کنترل احساسات با هورمون تستوسترون

از تاثیر هورمون تستوسترون بر تنظیم احساسات چه میزان اطلاع دارید؟ انواع رفتارهای احساسی ما بستگی به این هورمون دارد .سعی کنید در تنظیم سطح تستوسترون بدنتان بکوشید تا دچار بیماری های روانشناختی نشوید. به تازه ترین مطالعات در این زمینه دقت کنید.

براساس یکی از مطالعات اخیر eNeuro، مقدار هورمون تستوسترونی که بدن یک فرد تولید می‌کند، تحت تاثیر بخشی از مغز قرار دارد که مسئول تنظیم احساسات است. به نظر محققان، این نکته برای بیماران روان‌پزشکی (psychopath) اهمیت دارد، چون مطالعات بسیاری هستند که نشان می‌دهند فردی که از اختلال روانی رنج می‌برد، توانایی کمتری در کنترل رفتارهای احساسی دارد و به سختی ارتباط اجتماعی برقرار می‌کند. محققان دانشگاه رادبود هلند در این تحقیق روی ۱۵ مجرم مبتلا به بیماری روان‌پزشکی مطالعه کردندتا یافته‌های بیشتری درباره تاثیر تستوسترون بر تنظیم احساسات این افراد پیدا کنند. ضمنا از یک گروه کنترل هم استفاده کردند. مغز همه این افراد با استفاده از اسکنرهای MRI به دقت بررسی شد و محققان در ادامه تصاویری از چهره‌ انسان‌های مختلف به آنان نشان دادند تا الگوی ارتباطی بین آمیگدالا یا مرکز احساس و قشر جلویی مغز را به دست بیاورند.

درنهایت مشخص شد بیمارانی که بیشترین سطح تستوسترون را دارند، فعالیت کمتری در قشر جلویی مغزشان به چشم می‌خورد و ارتباط کمتری بین آمیگدالا و قشر جلویی مغز آن‌ها وجود دارد. به نظر محققان این نتیجه می‌تواند نوعی توضیح نوروهورمونال (neurohormonal) برای بیماران روان‌پزشکی عرضه کند که با تنظیم احساسات‌شان مشکل زیادی دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *