کنترل احساسات برای درمان بی خوابی

کنترل احساسات برای درمان بی خوابی

اگر دچار اختلالات خواب هستید بهتر است به کنترل احساسات خود بیشتر اهمیت دهید بهتر است بدانید بی خوابی می تواند عاملی برای انواع عارضه های جسمی و روحی از جمله افسردگی و اضافه وزن و امراض قندی باشد، پس با روش های موثر برای مقابله با بی خوابی آشنا شوید.

محققان می‌گویند برای مقابله با بی‌خوابی کافی است احساسات خود را کنترل کنید. بر اساس تحقیقی که مشروح آن در مجله Health Psychology منتشر شده است افرادی که از نظر روانی ضعیف هستند و نمی‌توانند بر احساسات خود غلبه کنند بیشتر دچار کم‌خوابی می‌شوند و خواب‌‌‌های سبک‌تری دارند.

این در حالی است که توانایی کنترل احساسات بویژه استرس می‌تواند درمانگر کم‌خوابی باشد. به گفته محققان دانشگاه اوربروی سوئد بررسی‌‌‌های انجام شده روی ۲۳۳۳ فرد بزرگسال به مدت ۲ سال اثبات کرد شخصیت افراد در بروز کم خوابی موثر است. در حال حاضر ۲۰ درصد افراد جامعه در کشورهای در حال پیشرفت به بی‌خوابی مبتلا هستند و این مشکل دلیل اصلی بسیاری از مسایل است. تصادفات رانندگی، بی احتیاطی‌‌‌های شغلی و مشکلات قلبی و بسیاری از بیماری‌ها مثل فشار خون بالا, دیابت, افسردگی, چاقی و حتی سرطانها می‌تواند ناشی از این مسئله باشند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *