کنترل اشتهای دیابتی ها با کمک هورمون ها

کنترل اشتهای دیابتی ها با کمک هورمون ها

تولید هورمون اشتها در افراد دیابتی بستگی به سطح گلوکز در بدن آن ها دارد هورمونی که کنترل اشتها را در مغز برعهده دارد بر اثر این نوسانات دچار اختلال خواهد شد پیشنهاد می کنیم به تازه ترین یافته های پزشکی در این باره دقت کنید.

محققان دانشگاه لوند در مطالعه اخیرشان کشف کرده‌اند که هورمون اشتها (CART) توسط گلوکز تنظیم می‌شود و به مقدار بیشتری در بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد. این مطالعه نشان می‌دهد که هورمون اشتها (CART) نه‌تنها احساس سیری را کنترل می‌کند، بلکه به افزایش ترشح انسولین و کاهش تولید گلوکاگون کمک می‌کند. نیلز وایراپ، مسئول مطالعه، می‌گوید:

«این می‌تواند مکانیسم دفاعی خود بدن برای کاهش سطح قند خون در موارد ابتلا به دیابت نوع ۲ باشد. از طرف دیگر، بالا رفتن سطح گلوکز می‌تواند همان عاملی باشد که تولید هورمون اشتها (CART) را تحریک می‌کند». CART، هورمونی است که در مرکز مغز برای کنترل اشتها فعالیت می‌کند. این مطالعه نشان می‌دهد که CART، اثر نوعی هورمون روده به‌نام GLP-۱ را افزایش می‌دهد که سطح قند خون را پایین می‌آورد. GLP-۱،اساس و بنیان داروهای نسل بعدی را برای مقابله با بیماری دیابت نوع ۲ تشکیل می‌دهد که با تحریک تولید انسولین در خود بدن عمل می‌کند. مسئولان مطالعه می‌گویند که این کشف جدید درنهایت می‌تواند به طراحی داروهای جدید برای مقابله با بیماری دیابت نوع ۲ منجر شود. با این‌حال، با توجه به این‌که در حال حاضر CART فقط برای اهداف پژوهشی در دسترس است، باید به مطالعات تکمیلی ادامه بدهیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *