کنترل بیماری دیابت با کاهش وزن

کنترل بیماری دیابت با کاهش وزن

اگر وزنتان را کنترل کنید بهتر می توانید با بیماری دیابت مقابله کنید با در پیش گرفتن رژیم غذایی و ورزش کافی کاهش وزن میسر خواهد شد و در نتیجه پیشگیری ومدیریت امراض قندی نیز آسانتر خواهد شد. به راهنمایی های موثر در این زمینه دقت کنید.

با کاهش وزن می توان از ابتلا به بیماری قند جلوگیری کرد. دیابت امروزه به‌عنوان بیماری مزمنی شناخته می‌شود که با سرعت بالایی در سطح جهان رشد می‌کند و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است. خوش‌بختانه گروهی از دانشمندان اعلام کرده‌اند که کم کردن ۱۰ درصد از وزن بدن، احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

در این مطالعه بین‌المللی که Preview نام دارد، هشت کشور جهان با یکدیگر همکاری کردند تا بهترین راه مقابله با همه‌گیر شدن دیابت نوع ۲ را پیدا کنند. بیش از ۲ هزار نفر که در مرحله پیش‌دیابت قرار داشتند، در این مطالعه متعهد شدند تا در پروژه کاهش وزن مشارکت کنند.

این پروژه با نام Cambridge Weight Plan، شامل هشت هفته رژیم غذایی می‌شد که براساس مصرف سوپ‌ها و شیک‌ها طراحی شده بود، روزانه ۸۰۰ کالری برای افراد فراهم می‌کرد و باعث کاهش ۱۰ درصدی کل وزن بدن می‌شد. آزمایش‌های خون در هفته دهم نشان دادند که وضعیت پیش‌دیابت افراد کاملا برعکس شده است. بعد از شش ماه، با پیروی از رژیم غذایی خاصی که محدودیت‌های خیلی کمی داشت، آزمایش‌های خون هنوز هم نتایج مثبتی را نشان دادند. مسئولان این مطالعه می‌گویند که این نتایج بار دیگر اثبات می‌کنند که کاهش وزن و حفظ وزن مطلوب برای پیشگیری از ابتلا به دیابت ضروری است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.