کنترل دیابت با روش های تغذیه ای

کنترل دیابت با روش های تغذیه ای

اگر می خواهید با روش های تغذیه ای دیابت خود را کنترل کنید بهتر است از مصرف ماهی و میوه‌ها و سبزیجات تازه غافل نشوید همچنین مصرف گوشت قرمز و چربی های اشباع شده را کاهش دهید همچنین به مصرف مواد غذایی غنی از فیبر نیز دقت کافی داشته باشید.

اولین راه کنترل دیابت اصلاح تغذیه است. فرد مبتلا باید میزان مصرف قند و چربی خود را کاهش بدهد. در عین حال مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند به کنترل بهتر قند خون کمک کند. محققان می‌گویند مصرف بیش از حد گوشت قرمز احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد و مصرف گوشت‌های سفید کاهنده این احتمال است.

در فرانسه تحقیقی از سوی مرکز Monica نشان داد ۵/۲۳ درصد مردان ۴۵ تا ۶۴ سال دچار مقاومت به انسولین هستند و این میزان وقتی افراد جوان‌تری که علاقه به مصرف ماهی و میوه‌های دریایی ندارند را نیز به حساب آوریم به ۲۹درصد می‌رسد. محققان می‌گویند برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و همچنین کنترل آن باید کمتر از ۲ بار در هفته گوشت قرمز مصرف ‌کنندو گوشت سفید مخصوصا ماهی را جایگزین آن کنید. محققان می‌گویند ۲ بار در هفته حداقل گوشت ماهی و یک بار تخم‌مرغ مصرف کنید. در سال ۲۰۱۲ محققان مرکز علمی انسرم همچنین اثبات کردند در افراد مبتلا به دیابت مصرف مواد غذایی غنی از فیبر باعث کنترل قند خون می‌شود. همچنین وجود فیبر در دستگاه گوارش به دفع بهتر مواد غذایی کمک کرده و مانع از جذب وسیع‌ چربی و قند می‌شود. فیبرها احساس سیری القا می‌کنند و به همین دلیل فرد مبتلا به دیابت مرتبا دچار ضعف و احساس گرسنگی نخواهد شد.

در سال ۲۰۰۴ محققان دانشگاه آریزونا به اثبات رساندند که مصرف ۲ قاشق سوپ‌خوری سرکه سیب قبل از مصرف مواد غذایی قندی می‌تواند در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا کسانی که دچار مقاومت به انسولین هستند ۱۹ تا ۳۴ درصد قند خون را کاهش دهد. دلیل این موضوع هم وجود اسید استیک موجود در سرکه است که کار آنزیم هضم‌کننده آمیدون را مختل می‌کند و مانع از جذب کامل کربوهیدرات‌ها می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.