کنترل دیابت با مصرف کربوهیدرات ها

کنترل دیابت با مصرف کربوهیدرات ها

بیماری دیابت از مراقبت های بسیار خاصی برخوردار نیست لزوما نیاز نیست از برنامه غذایی خاصی پیروی کنید بهتر است سطح قند خون خود را کنترل کرده و از افزایش یا افت قندخونتان پیشگیری کنید کربوهیدرات‌ها، بهترین منبع غذایی برای این بیماران به شمار می روند.

یکی از باورهای نادرست تغذیه‌ای مرتبط با دیابت، این است که قوانین مختلف و سفت و سخت بسیار زیادی برای رژیم غذایی بیماران مبتلا به دیابت، وجود دارد. هرچند که افراد دیابتی باید از برنامه غذایی خاص خود پیروی کنند اما این برنامه، الزاما سخت و پیچیده نخواهد بود. غذاهای انتخابی دیابتی‌ها باید مطابق با میزان فعالیت روزانه آنها،نوع داروهای مصرفی و سطح قند خونشان باشد. یعنی تغییرات بشقاب غذایی این افراد، باید حجم بالاتری از سبزی‌ها و حجم محدودتری از قندها و چربی‌ها را در بربگیرد. متاسفانه، برخی از افراد مبتلا به دیابت گمان می‌کنند که کربوهیدرات‌ها برای آنها سم هستند و باید آنها را از برنامه غذایی خود حذف کنند.این در حالی است که وجود کربوهیدرات‌ها در تمام رژیم‌های غذایی، مخصوصا رژیم افراد مبتلا به دیابت، ضروری هستند.

کربوهیدرات‌ها، بزرگ‌ترین تاثیر را بر سطح قند خون می‌گذارند و از این رو در آزمایش دو ساعت بعد از غذا، می‌توانند تغییرات قند خون را به‌خوبی نشان دهند. کربوهیدرات‌ها، حاوی ویتامین‌ها، املاح و فیبرهای غذایی هم هستند و هرچه که سبوس آنها بیشتر باشد، دارای ریزمغذی‌های بیشتری هم خواهند بود. فیبر بالای موجود در غلات سبوس‌دار به تنظیم و کنترل قند خون در بیماران دیابتی، کمک قابل توجهی می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *