کودکان خجالتی و منزوی

کودکان خجالتی و منزوی

برخی کودکان با تحقیر و تمسخر اطرافیان و همکلاسی هایشان خجالت زده ،منزوی و گوشه گیر می شوند. افسردگی در چهره آن ها موج میزند و اختلالات اضطرابی به سراغشان می آید برای رفع این مشکلات می توانید از مشاوره های یک روانشناس کمک بگیرید.

خجالتی بودن برخی کودکان و دست‌رشته همکلاسی‌ها شدن، احتمال افسردگی را در کودکان و نوجوانان در دوران مدرسه و حتی پس از آن در بزرگسالی افزایش می‌دهد. محققان می‌گویند یک‌سوم افسردگی‌ها ریشه در آزاری‌هایی دارد که فرد در طول دوران تحصیلی با آنها مواجه بوده است.

محققان دانشگاهآکسفورد انگلیس در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که توهین و تحقیر در دوران تحصیل می‌تواند تا ۵ برابر احتمال اضطراب را در بزرگسالی افزایش دهد و تا ۲ برابر باعث بروز افسردگی شود. محققان برای اثبات این قضیه ۳۸۹۸ فرد را زیرنظر گرفتند. ۶۸۳ مورد مبتلا به افسردگی بودند. فرم‌های پر شده توسط این افراد نشان دادآنها بیش از یک بار در هفته در ۱۳ سالگی مورد آزار و تمسخر همکلاسی‌هایشان قرار می‌گرفتند و ۱۵ درصد در ۱۸ سالگی داروهای ضدافسردگی می‌خورند. به گفته محققان لازم است در مدارس قوانینی وضع شود تا میزان تمسخر و تحقیر و آزار و اذیت به صفر کاهش یابد تا به این ترتیب تا حد زیادی از افسردگی در دوران بزرگسالی کاسته شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.