کودکان ورزشکار و حل مسائل ریاضی

کودکان ورزشکار و حل مسائل ریاضی

آیا میدانستید کودکان ورزشکار از مهارت های ویژه ای برای حل مسائل ریاضی برخوردارند؟ آن ها قابلیت و توانایی بیشتری برای تمرکز روی دروس خود برخوردار هستند،کودکان ورزشکار نسبت به دیگر کودکان رشد ذهنی بهتری دارند و می توانند به راحتی در یادگیری درس ریاضی از دیگر همسالانشان موفق تر باشند.

محققان می‌گویند ورزش به کودکان کمک می‌کند در ریاضیات موفق‌تر عمل کنند. به نظر می‌رسد فعالیت فیزیکی باعث فعال شدن برخی نقاط در مغز می‌شود. محققان دانشگاها ایلینواز آمریکا در تحقیقات خود که مشروح آن در مجله Plosone منتشر شده است اثبات کردند، کودکانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند توانایی مغز و استدلالی بالاتری دارند.

محققان برای اثبات این قضیه ۴۸ کودک ۹ تا ۱۰ ساله را زیر نظر گرفتند و از آنها تست جسمی و هوشی به عمل آوردند. نتایج نشان داد کودکان ورزشکارتر و آنهایی که قوای جسمی بهتری دارند، در مقایسه با مشاگردی‌هایشان از توانایی‌ قلبی و تنفسی بالاتری برخوردارند و در درس ریاضیات نمرات بهتری کسب می‌کنند.

به نظر می‌رسد فعالیت فیزیکی مرتب باعث رشد بهتر ارتباطات عصبی به خصوص در ناحیه لب پیشانی، مرکزی و خلقی می‌شود. در ۱۰ سالگی مغز هنوز در حال رشد است و زمان ایده‌آلی برای ورزش فردی و گروهی است. پیش از این تحقیقات گسترده‌ای به اثبات رساند که ورزش در افزایش یادگیری و توجه و تمرکز در کلاس درس تاثیر دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.