کوله‌ پشتی‌های سنگین بلای جان دانش آموزان

کوله‌ پشتی‌های سنگین بلای جان دانش آموزان

 

در انتخاب کوله پشتی برای فرزندتان بیشتر دقت کنید؛ جان فرزندتان را با کوله استاندارد نجات دهید. اگر وزن این کوله پشتی ها زیاد باشد می تواند به ستون فقرات فرزندتان آسیب وارد کند و در ایجاد انحنای ستون فقرات آن ها نقش داشته باشد. انتخاب مناسب جنس و وزن کوله از اهمیت زیادی برای دانش آموزان برخوردار است.

دانش‌آموزانی در کلاس‌های ششم به بالا درس می‌خوانند، معمولا کتاب‌ها و دفترهای زیادی دارند و کوله‌پشتی‌های سنگینی را با خود حمل می‌کنند. متاسفانه، استفاده از کوله‌پشتی سنگین یا حمل نادرست آن می‌تواند باعث مشکلات مختلفی برای آنان شود.

بسیاری از دانش‌آموزان فقط از یک شانه برای حمل کوله‌پشتی کمک می‌گیرند، درحالی که این کار می‌تواند فشار زیادی روی یک سمت بدن وارد کند و باعث انحنا برداشتن ستون فقرات و حتی درد شود. استفاده از هر دو بند کیف و توزیع مناسب وزن کوله‌پشتی می‌تواند از انحنای ستون فقرات و افتادگی شانه‌ها جلوگیری کند.

وزن کوله‌پشتی سنگین، کودک را به سمت جلو می‌کشاند و او را مجبور می‌کند که برای تنظیم وزن کوله‌پشتی، به پشت خودش قوس بدهد یا باسن خودش را به جلو بکشاند. این حالت بدن می‌تواند باعث فشردگی در ناحیه ستون فقرات شود.

بندهای کوله‌پشتی سنگین، می‌توانند به رگ‌های خونی و عصب‌های موجود در شانه و گردن فشار زیادی وارد کنند. این فشار ممکن است باعث شکل‌گیری درد و احساس سوزن‌سوزن شدن در بازوها، دست‌ها، پاها و گردن شود. استفاده از هر دو بند کوله‌پشتی یا استفاده از جنس مناسب برای بندهای کوله‌پشتی، می‌تواند از وارد آمدن فشار بیش از حد بر رگ‌ها و عصب‌ها جلوگیری کند.

بسیاری از افراد دچار کمردرد هستند و این درد یکی از شایع‌ترین علل مراجعه به پزشک است. کودکان نیز خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود کمردرد را تجربه می‌کنند و استفاده از کوله‌پشتی‌های سنگین یکی از علل اصلی ابتلا به این درد است. علاوه بر این ، حمل نامناسب این کوله‌پشتی‌ها هم کودک را در معرض مشکلات متعدد قرار می‌دهد.

مراقبان بهداشتی مدارس هم گزارش‌های زیادی در مورد درد یا آسیب در کودکان به علت حمل کوله‌پشتی‌های سنگین ارائه می‌دهند. این درحالی است که تحقیقات نشان داده، ۶۰درصد دانش آموزان زمانی که به سن ۱۸سالگی می‌رسند درد ناحیه پشت را تجربه می‌کنند و نتیجه چند تحقیق نشان می دهد که  ۶۵ درصد مراجعه غیر شکستگی  نوجوانان به پزشک ارتوپد به علت آسیب‌های ناشی از حمل کوله پشتی سنگین است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.