کیوی از خاصیت درمانی تا ویتامین های آن

کیوی از خاصیت درمانی تا ویتامین های آن

 

کیوی از خاصیت درمانی تا ویتامین های آن
تمام این مواد مغذی حیاتی در کیوی با اضافه شدن فیبر رژیمی همراه است. علاوه بر این، کیوی دارای کربوهیدرات و کالری کمی است. از آنجا که کیوی در نقاط مختلف جهان رشد می کند، این میوه در تمام طول سال در فروشگاه ها یافت می شود. شما می توانید کیوی را به عنوان یک کیک بخورید یا آن را در یک کیک مصرف کنید. شما حتی می توانید کیوی را به سالاد اضافه کنید. امروز کیوی نیز به عنوان یک مکمل در فرم پودر، قرص یا کپسول موجود است. در ادامه برخی از مزایای سلامتی مصرف کیوی را بررسی می کنیم.
کمک به درمان آسم
کیوی می تواند به کاهش علائم آسم مانند خس خس سینه و سرفه کمک کند. ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در کیوی به درمان آسم کمک می کنند. ویتامین C در متابولیسم هیستامین و پروستاگلاندین ها دخالت دارد که در برونش تسکین پذیر هستند. این به نوبه خود مانع از حملات آسم می شود.
در سال ۲۰۰۰ مطالعه انجام شده در Thoraks، اثر مرکبات و کیوی در بیش از ۱۸،۰۰۰ کودک ۶ تا ۷ ساله در مرکز و شمال ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت. محققان نتیجه گرفتند کسانی که بیشترین میزان مصرف مرکبات و کیوی (۵ تا ۷ وعده در هفته) را داشتند، ۴۴ درصد کمتر میزان خس خس سینه شان کاهش یافت. همچنین مصرف کیوی با کاهش تنگی نفس، سرفه شبانه، سرفه مزمن و آبریزش بینی همراه شد.
هضم غذا
کسانی که مشکلات گوارشی دارند باید سعی کنند که کیوی بیشتری مصرف کنند. این میوه دارای مقدار زیادی فیبر رژیمی است که برای هضم خوب است. علاوه بر این، آنزیم پروتئولیتیک به نام آکتیینید کمک می کند تا تجزیه پروتئین سرعت یابد، که به نوبه خود به روند هضم کمک می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ در مجله کشاورزی و مواد غذایی نشان می دهد که تحت شرایط شبیه سازی معده، عصاره کیوی حاوی آکتیینید، هضم برخی از پروتئین های غذایی، اما نه همه آنها را افزایش می دهد.
تحقیقات سال ۲۰۱۳ که در پیشرفتهای علوم غذایی و تغذیه منتشر شده است تأثیر کیوی بر پروتئین هضم را تایید کرد. عصاره کیوی می تواند به هضم برخی از پروتئین های موجود در غذاها به ویژه در ماست، پنیر، ماهی و تخم مرغ خام کمک کند. علاوه بر کمک به هضم پروتئین، کیوی همچنین از یبوست جلوگیری می کند و سلامت دستگاه گوارش را به دلیل فیبر و پریبیوتیک ها در میوه حفظ می کند.
کنترل سطح قند خون
افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ می توانند از کیوی استفاده کنند. شاخص گلیسمی آن بین ۴۷ تا ۵۸ است، بنابراین سطح قند خون شما به شدت افزایش نخواهد یافت. کیوی با فیبر بالا و کربوهیدرات کم، به کنترل قند خون و کاهش کلسترول کمک می کند. همچنین، به درمان عوارض ناشی از دیابت مانند زخم های پای دیابتی نوروپاتی کمک می کند.
مطالعه ای در مجله تحقیقات علوم پزشکی اعلام کرد ترکیبات طبیعی کیوی از جمله آنزیم های حل کننده پروتئین به بهبود زخم در جنبه های مختلف کمک می کند. افراد دیابتی باید روزانه ۱ کیوی بخورند تا به کنترل قند خون خود کمک کنند و یک جایگزین سالم برای میان وعده هایی با چربی یا قند داشته باشند.
موجب خواب بهتر
افرادی که برای خوابیدن دچار مشکل هستند، می توانند چندین کیوی برای کمک به حل این
مشکل بخورند. این میوه شیرین حاوی ترکیبات مفید پزشکی مانند آنتی اکسیدان ها و سروتونین است که ممکن است در درمان اختلالات خواب سودمند باشد.
محققان سال ۲۰۱۱ در نشریه “تغذیه بالینی” در آسیا و اقیانوس آرام، تأثیر مصرف کیوی را بر کیفیت خواب بزرگسالان مبتلا به مشکلات خواب بررسی کردند. آنها دریافتند که مصرف کیوی ممکن است باعث بهبود و افزایش طول مدت خواب در بزرگسالان دارای اختلالات خواب شود.
حمایت از سلامت قلب و عروق
کیوی حاوی ویتامین های C وE، پلی فنل ها و مقدار پتاسیم بالا می باشد. همه این مواد مغذی برای سلامت قلب و عروق مفید هستند.
تقویت سیستم ایمنی
محتوای بالای ویتامین C در کیوی می تواند باعث تقویت ایمنی بدن شود. این آنتی اکسیدان به میزان زیادی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا بیماری را از بین ببرد و بدن را از بیماری های مضر محافظت کند.
بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۰۸ در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شده است، بدن آنتی اکسیدان ها را به طور موثرتر از کیوی جذب می کند.
تحقیقات سال ۲۰۱۳ منتشر شده در مجله فیزیولوژی و فارماکولوژی کانادا می گوید: به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، کیوی می تواند بدن را از آسیب های اکسیداتیو غدد درون بدن محافظت کند، از عملکرد ایمنی حمایت کند و میزان و شدت بیماری های سرماخوردگی و آنفلوانزا را در گروه های خطر، مانند افراد مسن و کودکان کاهش دهد. کیوی همچنین حاوی ویتامین E است که به افزایش تعداد سلول های T-cell بدن و افزایش ایمنی بدن کمک می کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *