گزگز دست و پا در بیماران دیابتی

گزگز دست و پا در بیماران دیابتی

گاهی اوقات دیابتی ها از عارضه های پوستی مانند بی حسی و گزگز دست و پا رنج میبرند این احساسات علامت خوبی برای سیستم عصبی این بیماران به شمار نمی روند و خبر از آسیب عصبی ناشی از دیابت در این افراد میدهند.

بی‌حس شدن یا احساس گزگز در دست‌ها و پاها، یکی از نشانه‌های هشداردهنده دیابت نوع ۲ است. این علامت پنهان به آسیب عصبی مربوط می‌شود و ممکن است که ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان ببرد تا خودش را نشان بدهد. پزشکان معمولا به این حالت نوروپاتی می‌گویند. نوروپاتی زمانی اتفاق می‌افتدکه میزان گلوکز در جریان خون از حد عادی بسیار بالاتر برود و عصب‌های شما را بسوزاند. در ادامه چنین وضعیتی، انتهای عصب‌ها که بسیار ظریف هستند و به دست‌ها و پاها می‌رسند، صدمه می‌بینند. در همین شرایط است که فرد معمولا احساس درد، بی‌حسی، گزگز، سوزن‌سوزن شدن، خارش و احساسات عجیب دیگر را تجربه می‌کند.

اگر فکر می‌کنید که با چنین علامتی مواجه هستید، بهتر است که ابتدا به پزشک همیشگی‌تان مراجعه کنید و در ادامه این موضوع را با یک متخصص مغز و اعصاب در میان بگذارید. خوش‌بختانه، پزشکان می‌توانند این علامت هشداردهنده را در بسیاری از افراد به حداقل برسانند یا آن را کنترل کنند. روش‌های مقابله با این مشکل هم معمولا ارزان‌قیمت هستند و شامل مکمل‌های بدون نسخه هم می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *