گوشت ویل با تمامی خصوصیاتش

گوشت ویل با تمامی خصوصیاتش

گوشت ویل چه جور گوشتی است؟ می خواهیم به بررسی خصوصیات گوشت ویل بپردازیم حیوانات حاوی این گوشت با شرایط ویژه ای پرورش داده می شوند و تغذیه متفاوتی نسبت به دیگر گوساله ها دارند بهتر است با خصوصیات گوشت ویل در این بخش آشنا شوید.

ویل (veal)، نوعی گوشت گوساله جوان است به خاطر لطیف و ظریف بودن قرن‌هاست که در آشپزی ایتالیا، فرانسه و آلمان به کار می‌رود. سابقه استفاده از این گوشت (دست کم)‌به دوران رم باستان بازمی‌گردد که امپراتور آلکساندر سوروس ذبح گوساله‌ها را به خاطر مصرف بیش از حد گوشت آنها ممنوع کرد.

انواع متفاوت از این گوشت بسته به رژیم غذایی گوساله‌ها وجود دارد. گوساله‌های شیرخورده (که درواقع با مکمل‌های شیرمانند تغذیه می‌شوند)، گوشت ویل صورتی رنگی ایجاد می‌کنند، اما گوساله‌های «تغذیه‌شده با غلات» گوشت قرمزتر و چرب‌تری به وجود می‌آورند.
تولید ویل انتقاد شدید گروه‌های حامی حقوق حیوانات را برانگیخته است.

در شیوه‌های سنتی گوساله‌ها در قفس‌های انفرادی کوچک (۷۵در۱۷۰سانتی‌متری) قرار می‌‌دهند تا از حرکت زیاد آنها جلوگیری کنند، اغلب گوساله‌ها در این جایگاه امکان چرخیدن را ندارند. هدف تولیدکنندگان ویل از محروم کردن گوساله‌ها از حرکت‌ کردن، این است که مانع از رشد عضلانی آنها شوند تا گوشت لطیف باقی بماند.

گوسال‌ها پیش از انتقال به این قفس‌های محصور، معمولا فقط چند ساعت یا چند روزی را با مادرشان می‌گذرانند و پیش از ذبح شدن۱۲تا ۲۳ هفته زنده می‌مانند.چندین کشور از جمله آمریکا در پاسخ به گروه‌های حامیان حقوق حیوانات استفاده از قفس‌ برای تولید ویل را ممنوع کرده‌اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *