چه چیزی باعث گوش های داغ و قرمز می شود؟

خونریزی از گوش به چه دلایلی رخ می دهد؟ بررسی علل و راه های درمان

دلایل بسیاری وجود دارد که می تواند باعث قرمز شدن گوش ها در یک فرد شود. به همراه قرمزی گوش، فرد ممکن است احساس سوزش یا درد را نیز در گوش های خود احساس کند. گوش های قرمز نشانه ای از مشکل سلامتی جدی در اکثر موارد نیستند، اگر چه آنها می توانند ناراحت کننده باشند.

علل گوش های داغ و قرمز

گوش های سرخ می توانند در اثر شرایط و موقعیت های مختلف ایجاد شوند، از جمله:

سندرم گوش قرمز

سندرم گوش قرمز یک بیماری نادر است که باعث بروز قرمزی و سوزش در خارج از گوش می شود و می تواند بر روی یکی یا هر دو گوش اثر بگذارد. اپیزودها ممکن است تنها چند ثانیه طول بکشد و یا می توانند چندین ساعت ادامه داشته باشند.

در بعضی موارد، گرما، سرما یا مالش گوش می تواند این علائم را ایجاد کند. در موارد دیگر، قرمزی و سوزش ممکن است به صورت خود به خود رخ دهد. علت سندرم گوش قرمز روشن نیست، اما ، به نظر می رسد در جوانان با میگرن مرتبط است.

سوزش پوستی

فلاشینگ و سرخ شدن علل شایع گوش های قرمز است. آنها سبب ناگهانی قرمزی پوست به دلیل افزایش جریان خون در این منطقه می شوند. به طور معمول، فلاشینگ به دلیل یک واکنش شدید عاطفی مانند خشم یا خجالت رخ می دهد.

فلاشینگ همچنین می تواند به دلیل تغییر سریع دما، مصرف الکل و تغییرات هورمونی ایجاد شود. گوش های قرمز به علت فلاشینگ ممکن است باعث گرم شدن گوش نیز شوند.

آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی همچنین ممکن است به گوش های قرمز منجر شود. آفتاب سوختگی پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از خورشید رخ می دهد.

تخت های برنزه نیز اشعه های UV را ایجاد می کنند و می توانند منجر به آفتاب سوختگی شوند. علائم گوش های قرمز ناشی از آفتاب سوختگی می تواند شامل سوزش و حساسیت باشد.

بسته به شدت سوختگی، پوست حتی ممکن است تاول زده و پوسته پوسته شود.

چه چیزی باعث گوش های داغ و قرمز می شود؟

عفونت پوست

عفونت های پوستی نیز می تواند به گوش های قرمز منجر شود. عفونت های پوستی، مانند سلولیت، معمولا به علت باکتریایی رخ می دهد. باکتریها می توانند بدن را از طریق زخم ها، نیش حشرات و پوست آسیب دیده، تحت تاثیر قرار دهد.

عفونت باکتریایی پوست که به گوش های قرمز منجر می شود، ممکن است باعث شود که گوش متورم شده و در هنگام لمس کردن، درد بگیرد. سایر علائم عفونت عبارتند از: خستگی، تب و لرز.

اگزما سیبرئیک

اگزمای سبوره یا درماتیت سبوره یک بیماری پوستی معمولی است که می تواند گوش های قرمز ایجاد کند. اگزما سیبریئیک همچنین می تواند باعث ایجاد قرمزی در قسمت های دیگر بدن مانند پشت و صورت و گوش خارجی گردد.

با توجه به انجمن ملی اگزما، علت اگزما سبوره ناشناخته است. فکر می کنم با ژنتیک و تعامل سیستم ایمنی بدن با موجودات زنده روی پوست زندگی می کنند.

علاوه بر قرمزی، علائم ممکن است شامل خارش و پوسته پوسته شدن پوست باشد.

پلکوندریت تسکین دهنده

پلی فناندریت تجربی یک بیماری نادر است که ممکن است قرمزی و التهاب غضروف را در هر جایی از بدن ایجاد کند. تسکین دهنده به این معنی است که علایم بعد از پاکسازی دوباره باز می شوند.

گوش اغلب تحت تأثیر پلی ساکاریدهای مجدد قرار می گیرد، هرچند این وضعیت می تواند بر سایر قسمت های بدن مانند بینی، چشم ها، دنده ها، راه های هوایی و مفاصل نیز تاثیر بگذارد.

علت دقیق بیماری پلی کاندریت به طور کامل درک نشده است، اما محققان معتقدند ممکن است به علت بیماری اتوایمیون رخ دهد.

علاوه بر گوش های قرمز، علائم دیگری از پلی ساکاریدهای تجدیدپذیر شامل تورم، درد، مشکلات تعادل و اختلالات شنوایی است.

چه چیزی باعث گوش های داغ و قرمز می شود؟

درمان گوش های داغ و قرمز

درمان گوش های قرمز بستگی به علت اصلی دارد. در برخی موارد، درمان مورد نیاز نیست، مانند زمانی که گوش های قرمز به علت خجالت است.

طبق آکادمی آمریکایی پوست، فرد میتواند از آفتاب سوختگی خفیف با استفاده از کرم یا لوسیون و یا داروهای بدون نسخه  پیشگیری کند. آنها همچنین می توانند از یک حوله خنک و مرطوب بر روی پوست استفاده کنند.

علل جدی گوش های قرمز، مانند عفونت باکتریایی پوست، معمولا به درمان پزشکی و آنتی بیوتیک نیاز دارند.

درمان برای پلی ساکاریدهای تجدید پذیر معمولا شامل محدود کردن علائم برای جلوگیری از آسیب به غضروف است. همچنین کورتیکواستروئیدها و داروهای سیستم ایمنی بدن ممکن است تجویز شود تا شدت و عوارض کاهش یابد.

داروهای مختلفی برای درمان سندرم گوش قرمز استفاده شده است، اما در حال حاضر هیچ درمان استاندارد وجود ندارد. بعضی افراد ممکن است داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) را مفید بدانند.

گوش های قرمز به علت اگزما سبوره اغلب با کرم ضد قارچی که روی پوست استفاده می شود، درمان می شود. اگر علائم متوسط ​​تا شدید باشد، داروهای موضعی کورتیکواستروئید تجویز می شود.

جلوگیری از گوش های داغ و قرمز

ممکن است راه هایی برای کاهش ایجاد گوش های قرمز وجود داشته باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب و محافظت گوش با کلاه می تواند گوش های قرمز ناشی از آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

شستشو و رعایت بهداشت می تواند احتمال ابتلا به عفونت های پوستی را که منجر به گوش های قرمز می شود، کاهش دهدتمیز کردن و پوشش دادن هر زخم باز بر روی گوش و پوست و مرطوب نگه داشتن پوست نیز می تواند به پیشگیری از عفونت کمک کند.

در موارد دیگر ممکن است از گوش قرمز جلوگیری شود. به طور مشابه، بیماری های زمینه ای پزشکی، مانند پلی ساکاریدهای عودکننده، قابل پیشگیری نیست.

چه چیزی باعث گوش های داغ و قرمز می شود؟

مراجعه به پزشک

گوش های قرمز همیشه به مراقبت های پزشکی نیاز ندارند، اما اگر فردی دچار گوش های قرمز مکرر و ناراحت کننده یا درد و تغییرات شنوایی شود، باید با پزشک صحبت کند.

مهم است که برای جلوگیری از عفونت باکتریایی مانند سلولیت، به ویژه اگر تب وجود داشته باشد، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. نشانه های دیگری از عفونت عبارتند از گرگرفتگی گوش ها و حساسیت یا درد.

چشم انداز افراد مبتلا به گوش قرمز بستگی به علت بیماری دارد. هنگامی که گوش های قرمز به علت آفتاب سوختگی یا سوزش پوست اتفاق می افتند، علائم معمولا در یک زمان کوتاه روشن می شوند.

در موارد دیگر، گوش های قرمز می توانند نشانه ای از وضعیت پزشکی باشند که نیاز به درمان دارند. به عنوان مثال، در حال حاضر هیچ درمانی برای پلی ساکاریدها یا سندرم گوش قرمز وجود ندارد، اما علائم را می توان مدیریت کرد.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام روزنه آنلاین مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.