یوگا چه تاثیری در دوران بارداری دارد؟

یوگا چه تاثیری در دوران بارداری دارد؟

تاثیر فوق العاده یوگا در زایمان راحت

ورزش کردن در دوران بارداری تاثیرات بسیار زیادی از جمله داشتن زایمانی راحت دارد یکی از این ورزش ها یوگا می باشد که باعث تمرکز و پیشگیری از افسردگی دارد در مطلب زیر دیگر اثرات یوگا را برای شما آورده ایم.

به گفته محققان، تمرینات منظم یوگا، علاوه بر این که می‌تواند پیچیدگی‌های دوران بارداری را آسان کند، برای جنین نیز بسیار مفید است. دانشمندان مرکز پزشکی سینسیناتی، به منظور بررسی اثرات یوگا در زنان باردار، ۳۳۵ زن باردار را که بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن داشتند، انتخاب کردند.

تعدادی از این زنان، در طول سه ماهه دوم و سوم بارداری خود، روزانه یک ساعت از وقتشان را به پیاده‌روی اختصاص می‌دادند و مابقی، یک ساعت در روز به انجام تمرینات یوگا می‌پرداختند. نتایج به دست آمده مشخص کرد که بارداری ۱۴ درصد از زنانی که یوگا انجام می‌دادند

منجر به تولد نوزاد نارس شد، درحالی‌که این رقم، در گروهی که پیاده‌روی می‌کردند ۲۹ درصد بود. به علاوه، میزان زایمان اورژانسی به روش سزارین نیز در مادرانی که یوگا انجام می‌دادند، ۲۳ درصد و در گروهی که پیاده‌روی می‌کردند ۳۳ درصد بود.

همچنین محققان دریافتند که یوگا باعث تنظیم فشار خون مادر و رشد بهتر جنین می‌شود. به عقیده پزشکان، انجام حرکات کششی و تنفسی و تمرینات مدیتیشن، باعث بهبود خون‌رسانی به جفت، کاهش تولید هورمون استرس و هورمون تحریک کننده زایمان پیش از موعد در مادر می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *