یک نوشیدنی تابستانی پرخاصیت

یک نوشیدنی تابستانی پرخاصیت

اگر به دنبال تهیه یک نوشیدنی خوشمزه تابستانی میگردید پیشنهاد می کنیم با روش تهیه این نوشیدنی خوشمزه آشنا شوید. برای آماده کردن این نوشیدنی نیاز به خیار و لیمو دارید.

تو روزهای گرمِ تابستونی نظرتون در مورد یک نوشیدنی خنکِ خنکِ سبز چیه؟ اگر یک روز به خونه رسیدید و حس کردید باید برای رفع تشنگی کاری کنید، اگر مواد لازمش رو در یخچال داشته باشید در کمتر از ۵ دقیقه یک نوشیدنی تابستانی بی‌نظیر خواهید داشت.
پیشنهاد می‌کنیم که امتحان کنید تا از این به بعد به جای استفاده از شربتهای مرسوم طرفدار این نوشیدنی خیار و لیمو ترش و نعناع شوید.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تابستان، تعریق بیش از اندازه و از دست رفتن تعادل آب و الکترولیت‌ها در کنار کم‌آب شدن بدن است. از این رو، دستور آشپزی امروز را به طرز تهیه یک نوشیدنی کم‌کالری، با طبع خنک و مغذی اختصاص داده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی خیار و لیمو شامل ۳ عدد خیار بزرگ،۱ قاشق غذاخوری رزماری تازه، ۱ فنجان آب خنک، سه‌چهار فنجان ماءالشعیر، نصف فنجان آبلیموی تازه و ۳ قاشق غذاخوری شربت قند می‌شود. پس از پوست گرفتن و خرد کردن خیار، تمام مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید تا مایع یکنواختی درست شود. نوشیدنی را داخل ۴ لیوان سروو آن را با ورقه‌های لیموی تازه، تزئین کنید.

هر لیوان از این نوشیدنی تابستانی، حدود ۱۶۹ کیلوکالری انرژی، ۱۸ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۱ گرم فیبر، ۶ میلی‌گرم سدیم و ۲۴۱ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۳۲ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *