مضرات دانه های خوراکی برای بیماری کرون

مضرات دانه های خوراکی برای بیماری کرون

مواد غذایی سرشار از فیبر برای مبتلایان به بیماری کرون بسیار مضر و خطرساز هستند. انواع دانه های خوراکی و میوه هایی مانند تمشک و توت در شدت یافتن بیماری کرون نقش مهمی ایفا خواهند کرد چون روده کوچک آن ها توانایی هضم این مواد غذایی را ندارد.

مغزهای خام، یکی از بهترین منابع برای دریافت پروتئین و چربی‌های سالم هستند،‌ اما نباید فراموش کنیم که هضم دشواری دارند. به‌گفته دکتر کلی کندی (متخصص تغذیه در ماساچوست)، همین ویژگی می‌تواند افراد مبتلا به بیماری کرون را بعد از مصرف مغزهای خام با مشکل مواجه کند. این متخصص می‌گوید: «این بیماران بهتر است که از کره مغزها مانند کره بادام‌زمینی طبیعی استفاده کنند». انواع دانه‌ها نیز می‌توانند افراد مبتلا به بیماری کرون را به دردسر بیاندازند. دکتر کندی می‌گوید: «وقتی که دانه‌ها از دستگاه گوارش عبور می‌کنند، به‌طور کامل هضم نمی‌شوند. به همین دلیل، این دانه‌ها می‌توانند مشکل اسهال را در افراد مبتلا به بیماری کرون تشدید کنند». تمشک، توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی،‌ دانه چیا و بذر کتان، همگی حاوی دانه‌های زیادی هستند. در مصرف میوه‌ها و سبزی‌های خام هم زیاده‌روی نکنید میوه‌ها و سبزی‌های تازه و خام، سرشار از فیبر هستند ولی گاز زیادی را در دستگاه گوارش به‌وجود می‌آورند. بنابراین، افراد مبتلا به بیماری کرون باید این مواد غذایی را از رژیم غذایی خودشان کنار بگذارند. دکتر جینا جارمن هیل (متخصص تغذیه در دانشگاه تگزاس) می‌گوید:

«مواد غذایی سرشار از فیبر به‌صورت کامل در روده کوچک هضم نمی‌شوند و درنهایت وقتی که علائم بیماری کرون در وضعیت اوج قرار می‌گیرند، اسهال را تشدید می‌کنند». توصیه این متخصص به بیماران این است که از میوه‌ها و سبزی‌های پخته‌شده و بدون پوست استفاده کنند، اما سراغ کلم بروکلی، گل‌کلم و لوبیا نروند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *