آیا روغن نارگیل کرم ضد آفتاب طبیعی است؟

آیا روغن نارگیل کرم ضد آفتاب طبیعی است؟روغن نارگیل خاصیت ضد آفتاب دارد، اما اگر واقع بین باشید میدانید که این روغن نارگیل پوست شما را از اثرات مضر خورشید محافظت می کند،ولی نباید فقط از این روغن به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید. این روغن  پوست  را به اندازه کافی  در مقابل تابش نور خورشید محافظت نمی کند، که علت اصلی سرطان پوست و پیری زودرس پوست است. در حالی که ممکن است روغن نارگیل را به عنوان یک عنصر در بسیاری از کرم های ضد آفتاب مشاهده کنید، این تنها یک جزء است و نمی تواند جایگزین مواد دیگری شود که سطح بالایی از SPF را تامین می کنند. جالب توجه است، روغن نارگیل در واقع یکی از بهترین مواد برای درمان آفتاب سوختگی است، اما از آن پیشگیری نمیکند

 بسیاری از کرم های ضد آفتاب  دارای مقادیر زیادی مواد شیمیایی و مواد افزودنی هستند که ممکن است در طولانی مدت اثرات نامطلوب بر روی پوست  داشته باشند. با این حال، باعث سرطان پوست می شود علاوه بر این، بعضی افراد حتی استدلال می کنند که کرم ضد آفتاب در برابر سرطان محافظت نمی کند، اما این درست نیست. هرچقدر SPF بالاتر باشد،  خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش میدهد.

بسیاری از راه های دیگر برای جلوگیری از آسیب خورشید به پوست، از جمله  لباس های محافظ خورشید مانند کلاه ، لباس های آستین بلند و اجتناب از نور آفتاب، به ویژه در ساعات  اوج نور آفتاب، از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر تابش خورشید قوی تر خواهد شد.

 

SPF طبیعی  روغن نارگیل چقدر است؟

 

روغن نارگیل دارای SPF طبیعی بین ۱ تا ۸ است، بسته به نوع روغن مورد استفاده شما، دارد. آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که از SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. SPF 30  تقریبا ۹۷٪ از اشعه های خورشیدی محافظت می کند، در حالی که روغن نارگیل تنها  بیست درصد میتواند از پوست  درمقابل اشعه نور خورشید محافظت کند.هنگامی که  این را به زمان تبدیل میکنید، به این معنی است که پوشش کامل  با روغن نارگیل حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه جلوگیری میکند، اگر هم عرق کنید ازاین زمان هم کمتر خواهد شد به علاوه.می توان گفت که استفاده از روغن نارگیل برای سلامتی خوب است ، اما نباید صرفا به عنوان یک کرم ضد آفتاب استفاده شود.

 

یک کرم ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید که  خطرناک ترین اشعه های خورشیدی را مسدود می کند. بسیاری از کرم های ضد آفتاب و برنزه سازی به این دلیل حاوی روغن نارگیل هستند چون مواد مغذی بسیاری را به پوست می رساند اما نباید در شکل خالص استفاده شود.آیا روغن نارگیل کرم ضد آفتاب طبیعی است؟

طرز تهیه کرم ضد آفتاب خانگی با استفاده از روغن نارگیل

 


ممکن است کرم ضد آفتاب خانگی از روغن نارگیل ساخته شود اما اگر می خواهید  برابر اشعه های خورشیدی  از پوست محافظت کنید ، باید با  مواد دیگر و روغن های طبیعی ترکیب شود. در زیر یک دستورالعمل ساده است که ترکیبی از روغن با سطوح بالاتر SPF و همچنین چند عنصر رایج از کرم های ضد آفتاب سنتی است که  درست کردنش نسبتا آسان است


کرم ضدآفتاب روغن نارگیل

مواد لازم :

۱/۲ فنجان روغن نارگیل ارگانیک
۱/۴ فنجان روغن جوجوبا
۱/۲ فنجان کره شیا
۲ قاشق غذا خوری موم
۲ قاشق غذاخوری پودر اکسید روی (رایج در سایر کرم های ضد آفتاب، محافظت زیادی در برابر اشعه ماوراء بنفش)
۵-۱۰ قطره روغن اسانس (به عنوان مثال، اسطوخدوس، وانیل، بر اساس ترجیح رایحه)

روغن نارگیل، روغن جوجوبا، کره شیا و موم  را در یک ظرف بطریق بن ماری ذوب کنید هنگامی که مخلوط ذوب شد، به آرامی  پودر اکسید روی هم بزنید.مخلوط را در یخچال بمدت ۱۰-۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس روغن های ضروری  را معطر کردن به آن اضافه کنید با یک میکسر دستی، مخلوط را برای ۵-۶ دقیقه  هم بزنید زیرا  تاحجم آن زیادتر شود.این کرم ضد آفتاب خانگی را در یک ظرف شیشه ای ریخته در یخچال قرار دهید، دور از نور زیاد، گرما یا رطوبت نگه دارید.

 هر دو ساعت یکبار به صورت بزنید

نکته مهم :برای کسانی که دارای پوست حساس هستند، این کرم ضد آفتاب  موثر است. اگر هنوز از آفتاب سوختگی رنج می برید، روغن نارگیل خالص را برای رفع این سوختگی ها استفاده کنید همچنین ضد آفتاب با SPF بالاتر را فراموش نکنید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *