ارزش غذایی جلبک واکامه

ارزش غذایی جلبک واکامه

فواید جلبک واکامه شامل  کاهش وزن، کاهش کلسترول، افزایش سطح انرژی، حفظ تعادل هورمونی، تقویت استخوانها، جلوگیری از دیابت و  سلامت پوست است جلبک واکامه همچنین در رشد جنین، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون و جلوگیری از سرطان کمک می کند

جلبک واکامه چیست ؟

 

واکامه جلبک دریایی خوراکی است که معمولا در غذاهای ژاپنی استفاده می شود.  رنگ قهوه ای مایل به سبز دارد  زیرا حاوی فوکوکسانتیون است که یک ترکیب منحصر به فردی است که به ندرت در سایر سبزیجات مشاهده می شود که دارای چندین داروی درمانی و خواص تغذیه ای است و به عنوان یکی از گونه های مهاجم جلبک دریایی در این سیاره شناخته شده است زیرا می تواند به اندازه یک اینچ در روز در سواحل رشد کند و دیگر حیات دریایی را مسدود کند.

در ژاپن، واکامه معمولا در سوپ، سالاد،  استفاده می شود. بسیار خوش طعم است. این جلبک دریایی خوشمزه نیز در سایر نقاط جهان، به ویژه در فرانسه، محبوبیت فراوانی دارد.

ارزش غذایی جلبک واکامه

 

واکامه کم کالری است که حاوی فوکوکسانتیون، کاروتنوئید دریایی با اثرات ضد التهابی و ضد سرطان است.سرشار از کربوهیدرات ها و پروتئین است. ترکیب اصلی آن آب با مقدار کمی فیبر و قند است. بیشتر فواید آن به دلیل غنی بودن آن از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برگ های سبز ظریف آن است. این شامل ید، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی و منیزیم، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K و ویتامین B2 و B9 می باشد. همچنین با اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان هایی مانند لیگنانها است.

کنترل وزن

چون این جلبک بسیار کم کالری بوده، کربوهیدرات ها و چربی کمی دارد بخاطر همین باعث افزایش وزن نمی شود و چربی سوز شناخته شده است .

 

جلوگیری از سرطان

ید، که بخش مهمی از هر رژیم غذایی است، در تمام جلبکها، به ویژه واکامه ، بسیار زیاد است.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *