تعریف بیماری گریوز نوشته شده توسط دکتر دیویس

تعریف بیماری گریوز نوشته شده توسط دکتر دیویس

بیماری گریوز یک بیماری تیروئید است که ناشی از تحریک غیرطبیعی غده تیروئید توسط ماده ای در خون  که به عنوان ایمونوگلوبین های تحریک کننده تیروئید  که به گیرنده های تیروتروپین پیوند دارند و فعال می شوند، می باشد.بیماری گریوز شایع ترین علت هیپرتیروئیدیسم در ایالات متحده است.


   علائم بیماری گریوز عبارتند از:

گواتر
مشکلات باردار شدن
قاعدگی سبک تر و  مکرر
کاهش وزن
حرکات روده ای مکرر
تپش قلب
ریزش مو
شکنندگی مو
لرزش دست،

مشکلات خوابیدن

افزایش عرق
تغییرات چشم ( بیرون زدگی کره چشم )
قرمزی و ضخیم شدن پوست  ساق پا و بالای پاها تعریف بیماری گریوز نوشته شده توسط دکتر دیویس

به نظر می رسد علت بیماری گریوز بستگی به ژن، جنسیت، استرس، حاملگی و احتمالا عفونت مربوط می شود.این بیماری بر مردان و زنان تاثیر می گذارد؛ با این حال، زنان در حدود هشت تا ده برابر بیشتر از مردان آسیب می بینند.

عوامل خطر برای بیماری گریوز

 

با سایر بیماری های خودایمنی نظیر ویتیلیگو، آرتریت روماتوئید، بیماری آدیسون، دیابت نوع ۱، کم خونی فقر آهن و لوپوس همراه هستند.

 

آزمایشات برای تشخیص بیماری گریوز

 

شامل تست های  تیروئید، آزمایش های جذب ید رادیواکتیو و آزمایشات برای تشخیص TSI است.

درمان بیماری گریوز

 

شامل ید رادیواکتیو، داروهای آنتی تیروئید مانند متی مازول  و پروپیل تیوراسیل و مسدود کننده های بتا می باشد. در برخی از  این نوع بیماران عمل جراحی انجام می شود.
بیماری گریوز درمان نشده می تواند به تیروتوکسیکوز و فرم شدید آن، طوفان تیروئید، مشکلات قلب، استخوان های ضعیف و شکننده و مرگ  منجر می شود
بیماری گریوز تحت درمان ضعیف در دوران بارداری می تواند برای خانم های مشکل ساز باشد مشکلاتی مانند زایمان زودرس، سقط جنین، نارسایی قلبی، پره اکلامپسی و انقباض جفتی ایجاد کند.
بیماری گریوز در دوران بارداری مشکلاتی برای جنین یا کودک مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد، مشکلات تیروئید برای کودک بوجود می آورد

 

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *